3/ توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در مناطق آزاد نیازمند تمرین، گفتگو و تعامل است

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: توسعه صنایع خلاق در مناطق آزاد نیازمند رسیدن به یک تعامل حداکثری، تمرین و گفتگو است.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، محمدرضا رستمی در هفدهمین گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق سازمان های مناطق آزاد کشور که در جزیره قشم در حال برگزاری است افزود: نگاه جدی به ساختارها و سمت و سوی فضای فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شکل گرفته است و باید تلاش شود این ساختارها و دیدگاه ها در مناطق آزاد با سرزمین اصلی متمایز باشد.
رستمی ادامه داد: نگاه صرفا حمایتی به موضوع فرهنگ و هنر و صنایع خلاق در مناطق آزاد چندان موثر نخواهد بود چراکه این موضوع تفاوت چندانی به سرزمین اصلی ندارد؛ پس مناطق آزاد می کوشند با ایجاد یک فضای رقابتی میان فعالان این حوزه شرایط متمایز و متفاوتی را با استفاده از مزیت های قانونی مناطق آزاد فراهم کنند.
رستمی با اشاره به اینکه مسئولان کشور از مناطق آزاد انتظار دارند الگوهای نوین و موفق توسعه در مناطق آزاد اجرایی شود افزود: مشارکت حداکثری فعالان حوزه فرهنگ، گردشگری، هنر و صنایع خلاق در مناطق آزاد در نهایت به دستیابی یک الگوی موفق منجر خواهد شد که قابلیت تعمیم به سرزمین اصلی را دارد.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز امیدواری کرد با مشارکت تام نهادها و دستگاه ها و فعالان مناطق آزاد مشکلات، موانع و چالش های این حوزه به یک سطح قابل توجهی از تفاهم برسد تا به توفیق در الگوسازی مدیریتی دست یابیم.
گفتنی است؛ هفدهمین گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق سازمان های مناطق آزاد کشور به مدت سه روز از 13 تا 15 آذرماه به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو