بزرگترین مانور عملیات برف روبی فرودگاهی در ایران برگزار شد؛

تجهیز ناوگان عملیات زمستانی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با 100 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین

مانور عملیات برف روبی زمستانی صبح امروز 13 آذرماه با حضور مهندس علی رستمی، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران کل این مجموعه در محل سطوح پروازی ترمینال – گالری سلام اجرا شد.

به گزارش فرینا؛ مهندس علی رستمی، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در ابتدای این عملیات با اشاره به بارش برف سنگین سال گذشته و کسب تجربه از این رویداد اظهار داشت: امسال تصمیم گرفتیم با برنامه ریزی دقیق و منسجم تر به موضوع عملیات برف روبی وارد شویم و سعی کردیم از فرودگاه های بین المللی که در نقاط کوهستانی و سردسیر قرار دارند، الگوبرداری کنیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: با شناسایی نقاط ضعف خود و افزایش تعداد ماشین آلات سعی داریم امسال بدون هیچ مشکلی در زمان بارش برف خدمت رسانی مناسبی در شهر فرودگاهی عرضه کنیم و دستورالعملی برای پیش بینی و رصد وضعیت جوی و اقدام درست و به موقع در مواجهه با شرایط بحران تهیه و تدوین شده است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از همه نیروهای نظامی، انتظامی، عملیاتی و فرودگاهی که در عملیات برف روبی زمستانی شهر فرودگاهی مشارکت دارند، گفت: انسجام و هماهنگی در عملیات زمستانی موضوع مهمی است و برف روبی علاوه بر باند و سطوح پروازی باید در همه سطوح پرتردد و مهم شهر فرودگاهی صورت بگیرد.


در ادامه آذر موحدی، معاون توسعه زیرساخت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به تهیه و تجهیز 100 دستگاه ماشین‌آلات و امکانات برای عملیات برف‌روبی بخش‌های لندساید و سطوح پروازی اشاره کرد و گفت: این تجهیزات شامل گریدر، لودر، باب کت، کامیون دومحوره با تیغه برف‌روب، برف خور، نمک‌پاش، نیسان با تیغه برف‌روب، جرثقیل، تانکر سوخت، انواع سواری با کلیه تجهیزات زمستانی، کانکس و سوله هستند و امیدواریم با این تعداد دستگاه در مواقع بحران و بارش برف عملکرد شایسته‌ای داشته باشیم و غافلگیر نشویم.
وی اظهار داشت: با توجه به داشتن 170 کیلومتر جاده مواصلاتی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و نیاز به عملیات یخ‌زدایی بعد از برف‌روبی احتمالی، در همه نقاط مهم و شریان های ارتباطی ایستگاه های عملیات زمستانی جهت دپوی مصالح از جمله نمک و شن به میزان 1300 تُن تعبیه شده است.
موحدی ادامه داد: امیدواریم امسال شاهد آسمانی پر بارش و نزول نعمات الهی باشیم و با دستورالعمل تهیه شده جهت عملیات برف روبی زمستانی، بتوانیم بدون هیچ گونه دغدغه ای به مردم در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خدمت رسانی کنیم.
گفتنی است؛ عملیات برف روبی زمستانی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از امروز، 13 آذرماه با استقرار ماشین آلات و آماده باش نیروی انسانی ویژه در ایستگاه های تعبیه شده آغاز شد و  تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.