5/ حمایت از جوامع محلی برای توسعه گردشگری در مناطق آزاد

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ارائه تسهیلات 200 میلیون ریالی بانک مهر ایران برای سفر مردم به مناطق آزاد هفتگانه کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، سید جواد رضوی در حاشیه هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: این تسهیلات تا پیش از تعطیلات پایان سال با کارمزد 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت 12 تا 18 ماه به متقاضیان داده می شود.
رضوی افزود: در فاز اول اجرای این طرح به 3 میلیون نفر کارکنان دستگاه های دولتی و در فاز بعد هم این تسهیلات به همه متقاضیان در سایر بخش ها ارائه خواهد شد.
به گفته وی، تراکنش های بجا مانده از طریق این کارت ها در حوزه های مختلف اقامتی، حمل و نقل، بازارها، مراکز پذیرایی و گردشگری به عنوان یک منبع آماری می تواند مسئولان سازمان های مناطق آزاد کشور را برای برنامه ریزی آتی یاری کند.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام اینکه مجری این طرح بخش خصوصی است و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به عنوان ناظرعالی بر روند فعالیت آنان نظارت دارد، افزود: مذاکرات عملیاتی شدن این طرح در مرحله نخست در کیش با مذاکراتی که با پذیرنده ها انجام شده به مرحله پایانی نزدیک شده و پس از آن نوبت منطقه آزاد قشم است.  
رضوی گفت: قشم با داشتن جاذبه های فراوان طبیعی، تاریخی و گردشگری بویژه ژئوپارک جهانی و سایت های منحصر به فرد آن می تواند سهم مهمی از این تسهیلات سفر را به خود اختصاص دهد.
وی در ادامه به حوزه جذب گردشگر خارجی و اقدامات کارگروه این بخش در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: در این حوزه با مشارکت همه ذی نفعان از جمله بخش خصوصی، برنامه ویژه ای را برای جذب بیشتر گردشگران خارجی در دسترو کار قرار داده ایم.
به گفته مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، کاشانه های میهمان ایجاد شده در روستاهای مختلف جزیره قشم موقعیت مناسبی برای تقویت جذب گردشگر خارجی ایجاد کرده است و در کنار آن ژئوپارک جهانی این جزیره به عنوان مُعرف کل کشور در حوزه های خارجی نیز نقش بسیار مهمی در روند افزایش سفرهای خارجی به این منطقه آزاد خواهد داشت.
رضوی توجه به صنایع دستی با رویکرد صادراتی در مناطق آزاد از جمله قشم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توانمند سازی جوامع محلی از طریق آموزش های مورد نیاز و برند سازی محصولات تولیدی با بسته بندی های شکیل و بهره بردن از رنگ های مورد علاقه مردم نقاط مختلف جهان، باید سهم صادرات محصولات صنایع دستی مناطق آزاد را ارتقا دهیم.
به گفته این مدیر حوزه گردشگری، شناسایی محصولات  و افراد تولید کننده آن در هر منطقه آزاد، ایجاد شرایط حضور فعالان صنایع دستی در نمایشگاه های خارجی و آموزش و تواند سازی و مهارت آموزی جوامع محلی با هدف ایجاد اشتغال پایدار از سیاست های مهم معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور است که در این نشست بر نحوه اجرای آن تاکید خواهد شد.
وی با تاکید بر اهمیت نظام مند کردن موضوعات گردشگری در مناطق آزاد کشور، افزود: ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر مناطق آزاد کشور که به تصویب مدیران عامل و معاونان دبیرخانه رسیده به عنوان مهمترین مرجع تصمیم گیری حوزه گردشگری در هر منطقه آزاد با همه ذی نفعالان و نمایندگان بخش های مختلف گردشگری برای ارتقای سطح سفر گردشگران در طول سال برنامه ریزی کرده تا در همه فصول شاهد حضور جداکثری گردشگران در مناطق ازاد باشیم.
گفتنی است؛ هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های هفتگانه مناطق آزاد کشور از امروز 13 آذر ماه به مدت سه روز در قشم در حال برگزاری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.