8/ هفته های فرهنگی، طرحی برای جذب گردشگر در مناطق آزاد

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، هفته های فرهنگی را طرحی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار در مناطق آزاد معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، علی حسنلو در کارگروه کارگروه فرهنگی و هنری در هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران دبیرخانه شورای عالی و مناطق آزاد سراسر کشور گفت: هر منطقه دارای یک ویژگی اقلیمی و فرهنگی منحصربفرد است که می تواند شاخصی برای معرفی آن منطقه باشد و ما سعی داریم در طرح هفته های فرهنگی، مناطق آزاد مختلف را با ظرفیت های فرهنگی یکدیگر آشنا کنیم.

حسنلو با اشاره به لزوم تشکیل یک شبکه فرهنگی بین مناطق آزاد کشور، افزود: طراحی هفته های فرهنگی به منظور حضور فیزیکی و تبلیغات چهره به چهره برای معرفی دستاوردهای فرهنگی مناطق با یکدیگر و همچنین با شهرهای هم جوار داخلی یا خارجی صورت گرفته است.

وی گفت: حضور فعالان بخش خصوصی، تورگردان ها و مراکز گردشگری برای معرفی و ایجاد یک شبکه ارتباطی بین منطقه ای از مزایای دیگر طرح هفته های فرهنگی می باشد.

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: برای جذب گردشگر و سرمایه گذار به زمینه سازی فرهنگی و هنری نیاز است.

حسنلو از هنرمندان به عنوان بهترین سفیران دیپلماسی عمومی در جهان  یاد کرد و گفت: دعوت از هنرمندان خارجی برای همکاری و تولید محصولات مشترک با هنرمندان بومی برپایه باروری اقتصادی در مناطق نیز بخش دیگری از فعالیت های دردست اجراست.

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: شناسایی هنرمندان هر منطقه، انتخاب یک الگوی هنری ثابت براساس هنرهای بومی و تلفیق آن با  هنرهای مدرن می تواند به توسعه فرهنگ و معرفی ظرفیت های هر منطقه کمک کند.

گفتنی است، هفدهمین نشست معاونین و مدیران دبیرخانه شورای عالی و مناطق آزاد سراسر کشور به میزبانی منطقه آزاد قشم از امروز ۱۳ آذر ماه به مدت سه روز با هدف بررسی موضوعات گردشگری و میراث فرهنگی، سلامت و ورزش، فرهنگی و هنری، صنایع دستی و آموزش در سالن مرکز بین المللی رشد قشم در حال برگزاری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو