10/ ضرورت اجرای نظام رتبه بندی در صنعت گردشگری در مناطق آزاد

مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: نظام رتبه بندی و رعایت استانداردهای تعریف شده مرتبط با نظام گردشگری به منظور بهبود و ارائه خدمات بهتر به گردشگران با مشارکت ذینفعان و جوامع محلی در مناطق آزاد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، سیدجواد رضوی در کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی در هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران دبیرخانه شورای عالی و مناطق آزاد سراسر کشور از ایجاد ستاد گردشگری در مناطق آزاد خبر داد و افزود: ایجاد ستاد گردشگری در مناطق آزاد برای ساماندهی این حوزه و اجماع سازی برای برنامه ها و سیاست های مرتبط با این بخش کمک می کند.
رضوی به برگزاری برنامه های آموزشی و توانمندسازی جوامع محلی در صنعت گردشگری در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: برنامه ها و فعالیت های حوزه گردشگری در برنامه و بودجه سالانه مناطق آزاد کشور لحاظ می شود. همچنین تدوین برنامه های مربوط به حوزه صنایع دستی با رویکرد صادراتی با شناسایی محصولات فرهنگی، شناسایی تولیدکنندگان، آموزش و توانمندسازی علاقمندان و توسعه بازار از کارکردهای مهم صنایع دستی در کشور است که مورد توجه است.
وی تشکیل اولین کارگروه گردشگری خارجی با حضور فعالان صنعت گردشگری کشور از رویکردهای مهم و جدید دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: در راستای حضور فعال مناطق آزاد در کارگروه گردشگری خارجی در این کارگروه مقرر شد هر کدام از مناطق آزاد موضوع بررسی بازار و توسعه گردشگری کشورهای مورد هدف را تهیه و ارائه کنند.
مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به کاهش فرآیند صدور مجوز اقامتگاه های بوم گردی در مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: کاهش روند صدور مجوز موجب تسهیل در فرآیند ساخت این اقامتگاه ها، بازسازی تبدیل بنا و فرآیند صدور مجوز می شود.
گفتنی است، هفدهمین نشست معاونین و مدیران دبیرخانه شورای عالی و مناطق آزاد سراسر کشور به میزبانی منطقه آزاد قشم از امروز ۱۳ آذر ماه به مدت سه روز با هدف بررسی موضوعات گردشگری و میراث فرهنگی، سلامت و ورزش، فرهنگی و هنری، صنایع دستی و آموزش در سالن مرکز بین المللی رشد قشم در حال برگزاری است.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو