12/ اولویت های اصلی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای افزایش توان اقتصادی مناطق آزاد

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جوان‌گرایی، افزایش، شفافیت، یکپارچگی سیستمی فعالیت‌ها واگذاری و مشارکت بخش خصوصی توسعه فرهنگی و عنوان الگوسازی در فعالیت‌های مدیریتی به عنوان مهمترین اولویت های فعالیت دبیرخانه شورای عالی و سازمان‌های مناطق آزاد است که مورد تاکید مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور نیز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، محمدرضا رستمی در هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری افزود: یکی از موضوعات کلیدی که در دستور کار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قرار گرفته است جوانگرایی در مدیریت های ستادی و اعضای هیئت مدیره سازمانهای مناطق آزاد بود.
رستمی تأکید کرد: این نوع نگاه می بایست در بدنه معاونت های فرهنگی نیز در مناطق آزاد تسری یابد جوانگرایی یک فرصت و نگاه جدی است که سازمان‌های مناطق آزاد امروزه از آن بهره‌مند شده‌اند و جوانان فرصت استفاده از نیروی جوانی و خلق فرصت های جدید را در مناطق آزاد به دست آورده‌اند.
وی با اشاره به اجرای طرح پنجره واحد خدمات در مناطق آزاد کشور گفت: افزایش شفافیت در عملکرد و موضوعات مالی و اقتصادی در قالب اجرای پنجره واحد خدمات در مناطق آزاد در دستور کار دبیرخانه شورای عالی قرار گرفت و کلیه فرآیندها در این مناطق در یک اتاق شیشه ای قابل ارائه است.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه یکپارچگی سیستمی فعالیت‌ها به حذف زوائد و فرایندهای پیچیده و اضافه منجر می‌شود افزود: بخش خصوصی باید امکان حضور آزاد و فعالانه در مناطق آزاد را پیدا کند و یکپارچگی در فعالیت‌های مناطق آزاد به این امر کمک می کند.
گفتنی است؛ هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه در جزیره قشم در حال برگزاری است.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.