13/ توسعه اقتصادی در مناطق آزاد با توسعه فرهنگی محقق می‌شود

معاون فرهنگی گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت اگر بنا باشد توسعه اقتصادی در مناطق آزاد محقق شود باید توسعه فرهنگی در اولویت قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، محمدرضا رستمی با اشاره به اینکه مناطق آزاد نیازمند توسعه پایدار اجتماعی و شهری هستند گفت اخیراً در نامه مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد به رئیس جمهور و پاسخ ایشان، بر الگوسازی در فعالیتهای مدیریتی و در مناطق آزاد و پایلوت شدن در کشور تاکید شده که این موضوع یکی از اولویت اساسی مناطق آزاد در شرایط کنونی است.
رستمی ادامه داد: اقدام حداکثری برای بالا بردن میزان جذب گردشگر خارجی همواره مورد تاکید دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بوده اما نکته اینجاست اغلب جامعه شامل نخبگان سیاستمداران مسئولان کشور و مردم از ظرفیت های اصلی مناطق آزاد شناخت ندارند و این فقدان شناخت باعث ضعف در عملکرد مناطق آزاد می شود.
معاون فرهنگی گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد افزود: موانع و چالش ها در روند فعالیت مناطق آزاد تاثیرگذار است اما معاونت های فرهنگی در سازمان‌های مناطق آزاد باید نقش کلیدی در توسعه منطقه ایفا کنند و راهکارهایی که می‌تواند جامعه را به شناخت بیشتر از مناطق آزاد برساند را دنبال کنند.
گفتنی است؛ هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه در جزیره قشم در حال برگزاری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.