14/ ظرفیت های مناطق آزاد کشور برای تبدیل شدن به شهرهای خلاق

معاون فرهنگی و گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: موضوع ایجاد شهرهای خلاق در مناطق آزاد باید به یک مفهوم مشارکتی بین منطقه‌ای تبدیل شده و ایجاد همپوشانی برای پیوستن این مناطق به شبکه شهرهای خلاق می تواند دیپلماسی شهری و فرهنگی در مناطق آزاد را ارتقا دهد.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم ؛ محمدرضا رستمی در نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی سازمان‌های مناطق آزاد در جزیره قشم گفت: موضوع شهرهای خلاق در مناطق آزاد می‌بایست با یک نظام‌مندی مشخصی دنبال شود و ضروری است تیم های خلاق و نوآور که دو بخش مکمل یکدیگر هستند در مناطق آزاد روی این موضوع کار کنند.
رستمی تاکید کرد: موفقیت اجرای پروژه شهرهای خلاق در مناطق آزاد در گرو اجرای آن توسط نهادهای مدنی و بخش خصوصی است.
وی با تاکید بر اینکه مفهوم شهر خلاق در مناطق آزاد باید به گفتمان شهر خلاق تبدیل شود گفت: مناطق آزاد و مدیریت توسعه صنایع فرهنگی و خلاق در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد روی موضوع گفتمان شهر خلاق تمرکز داشته باشند. هر چقدر روی این حوزه کار شود نتیجه آن جلب مشارکت حداکثری و کاهش هزینه های جانبی و در ازای آن خروجی به محتوای مناسب است.
معاون فرهنگی و گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: ادامه داد: پیوستن مناطق آزاد به شبکه شهرهای خلاق مستلزم کار کارشناسی، استفاده از روحیه فرهنگی و مشارکتی، برنامه مدیریتی برای ایجاد زنجیره توسعه بازارهای کسب و کار جدید، پرهیز از موازی کاری و لحاظ نمودن شرایط خاص هر منطقه است.
گفتنی است؛ هفدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور از ۱۳ تا ۱۵ آذرماه در جزیره قشم در حال برگزاری است.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.