15/اقتصاد دانش بنیان جایگزین مناسب اقتصاد نفتی است

یک استاد دانشگاه تهران بر اهمیت جایگزینی اقتصاد دانش بنیان به جای اقتصاد متکی بر نفت در کشورمان تاکید کرد.

به گزارش فرینا، غلامرضا ظریفیان شفیعی در هفدهمین گردهمایی معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که فعالیت خود را از روز گذشته در سالن مرکز بین المللی رشد قشم آغاز کرده است، گفت: دنیا با توجه به درآمدهای سرشار از فعالیت های اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان به شدت در مسیر تحول قرار گرفته و ما هم چاره ای جز حرکت در این مسیر نداریم.
وی ادامه داد: با نظام مند کردن سیستم آموزشی و استفاده از اقتصاد دانش بنیان با ابعاد مختلف آن همچون رژیم نهادی و ابعاد سرمایه انسانی،  فناوری و کارآفرینی می توانیم جایگاه مناسبی در این حوزه مهم کسب کنیم. 
این استاد دانشگاه معتقد است کشورهای دارای مناطق آزاد همچون سنگاپور، هنگ کنگ، چین، مالزی و ... بخش اعظم گردش مالی کشورشان را از فعالیت ها در مناطق آزاد به دست می آورند.  
وی با اشاره به هفت منطقه آزاد ایران و زیرساخت هایی که در این مناطق ایجاد شده است، بر فعال کردن حوزه های دانشگاهی این‌ مناطق با هدف استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی موجود در مناطق آزاد برای توسعه همه جانبه و انتقال آن به دیگر نقاط کشور تاکید کرد. 
ظریفیان گفت: در مناطق آزاد می توانیم با عبور از دو موج اول و دوم دانشگاهی (موج دانشگاه محور و دانشگاه _ آموزش و پرورش محور) مسیر موج سوم با عنوان دانشگاه کارآفرین و موج چهارم دانشگاه زیست بوم را بپیمائیم. 
وی گردش مالی شرکت های دانش بنیان در سال گذشته را ۶۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تجارت الکترونیک از طریق تلفن همراه هم سال گذشته درآمدی در حد ۹۰ هزار میلیارد تومان کسب کرد و پیش بینی می شود این گردش حوزه مالی در سال جاری 160 هزار میلیارد تومان برسد. 
هفدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور از روز گذشته به مدت سه روز در منطقه آزاد قشم در حال برگزاری است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو