16/ نقش تاثیر گذار قشم برای ایجاد ژئوپارک در منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس بر نقش تاثیرگذار مدیریت ژئوپارک جهانی قشم در زمینه ایجاد ژئوپارک در منطقه آزاد ارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار فرينا از جزيره قشم، یوسف داداش زاده در هفدهمین گردهمایی معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، اعلام کرد: با مشارکت علیرضا امری کاظمی مدیر ژئوپارک‌جهانی قشم و موسسه میراث زمین شناختی خاور میانه پیش بینی می کنیم تا پایان سال ۲۰۱۸ با توجه به کارهای مهمی که در زمینه آماده سازی ژئوسایت های ژئوپارک ارس انجام داده ایم پرونده این ژئوپارک به یونسکو تحویل شود.   
وی از مباحث آموزش جوامع محلی، حفاظت و ژئوتوریست به عنوان سه ضلع مثلث ژئوپارک منطقه آزاد ارس نام برد و اظهار امیدواری کرد که با چشم اندازی که برای این ژئوپارک پیش بینی شده، نام ارس در  زمره پنج کشور دارای ژئوپارک بین المللی در جهان قرار گیرد. 
داداش زاده اظهار کرد: ژئوپارک ابزار کارآمدی در رونق اقتصادی است و  نقش تاثیرگذاری در تقویت حوزه اقتصادی جوامع محلی در مناطق دارای ژئوپارک ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: در حال حاصر ۱۴۳ ژئوپارک از ۳۷ کشور جهان تا سال ۲۰۱۸ در یونسکو ثبت شده است و پیش بینی می شود این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ ژئوپارک افزایش یابد. 
بنا به این‌گزارش، ژئوپارک جهانی قشم نخستین و تنها ژئوپارک خاورمیانه است که براساس تصمیم یونسکو در ایجاد ژئوپارک های جدید آسیا و آفریقا حق تصمیم گیری دارد.
هفدهمین گردهایی معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور از ١٣ تا ١٥ آذرماه به مدت سه روز در منطقه آزاد قشم در حال برگزاری است

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو