20/ قشم از قابلیت بالایی برای ورود به شبکه شهرهای خلاق برخوردار است

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت از قشم به عنوان منطقه ای با قابلیت های بسیار بالا برای عضویت در شبکه شهرهای خلاق جهان نام برد.

به گزارش خبرنگار فرينا از جزيره قشم، فاطمه قدیمی حرفه در هفدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، اعلام کرد: قشم در زمینه هنر صنایع دستی، هنرهای آئینی، دیزاین، طراحی بومی همانند نقوش حنا و طراحی های شهری از قابلیت ارزشمند برای ورود به جمع شهرهای خلاق دنیا  برخوردار است.
وی از هنر لنج سازی و نوازندگی مردان بومی جزیره و حوزه خوراک شناسی این منطقه با قابلیت های منحصر به فرد آن، به عنوان ظرفیتی برای تبدیل شدن قشم به قطب گردشگری خلاق یاد کرد.
مدیر ارتباطات امور بین الملل شهرداری رشت اظهارامیدواری کرد با برنامه ریزی منسجم و ایجاد بستر راهبردی و اقدامات عملی و استفاده از پتانسیل بالقوه ای که در مردان و بانوان و حتی سالمندان جزیره قشم وجود دارد، بتوانیم این منطقه ارزشمند کشور را به قطب گردشگری خلاق ایران تبدیل کنیم.
به گفته وی، جوانان و نوجوانان جزیره قشم با صیانت از میراث معنوی ناملموس موجود در این منطقه و هنر صنایع دستی پدران و اجداد خود باید راه آنان را در پاسداشت این ارزش ها ادامه دهند.
قدیمی حرفه اظهار کرد: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور با لمس اهمیت  صنایع خلاق به عنوان مسیر راهبردی و عنصر کاربردی، این حوزه را در معاونت فرهنگی خود قرار داده است.
به گفته وی، اگر این برنامه ریزی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم اتفاق افتاده بود امروز شرایط جذب گردشگر در ایران همانند بسیاری از نقاط جهان به شکل محصول محور و رویداد محور انجام می شد.
مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت گفت: با برپایی دوره های آموزشی برای جوامع محلی و بررسی علمی راه های فروش محصولات، توزیع کالا و بازاریابی می توانیم مسیرهای ورودی جذب گردشگر شامل داخلی و خارجی را افزایش دهیم.
او خاطرنشان کرد: شهر خلاق رشت در زمره یکی از 26 شهر خلاق خوراک شناسی دنیا قرار دارد و از این تعداد شهر، هشت شهر دارای مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی هستند.
بنا به این گزارش، معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از روز سه شنبه و به مدت سه روز هفدهمین نشست خود را با هدف هم افزایی در تصمیم گیری ها و استفاده از ظرفیت های مناطق یکدیگر برای ارتقای سطح گردشگری در منطقه آزاد قشم برگزار کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو