25/ چابهار منطقه ای برای فعالیت های اقتصادی در سطح بین المللی / نقشه راه اساس پیشرفت چابهار  

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از مستثنی شمردن این منطقه در بحث تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشورمان به عنوان فرصتی برای نقش آفرینی این منطقه  در فعالیت های اقتصادی در سطح بین المللی نام برد.

به گزارش فرینا، محمد اکبر چاکرزهی در حاشیه هفدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، افزود: منطقه آزاد چابهار به دلیل قرار گرفتن در مسیر تبادلات اقتصادی هندوستان از بحث تحریم های ظالمانه آمریکا برای کشورمان مستثنی شد.
چاکرزهی گفت: منطقه آزاد چابهار مهمترین مسیر دسترسی فعالیت اقتصادی هند با افغانستان و کشورهای آسیای میانه است و در شرایط کنونی می توان از ظرفیت این منطقه آزاد برای تامین نیازهای اساسی کشورمان نیز بهترین بهره برداری را کرد.
به گفته وی، نشست هفدهم در جزیره قشم فرصتی است تا مسئولان سازمان های مناطق آزاد کشور با طرح های متنوعی که در هرمنطقه در دست اقدام و یا برنامه ریزی است، آشنا شوند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از تدبیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار برای داشتن نقشه راه و حرکت براساس آن به عنوان اقدامی مهم برای پیشرفت همه جانبه در حوزه های مختلف نام برد.
چاکرزهی افزود: نقشه راه منطقه آزاد چابهار با کمک دانشگاه تهران تدوین و در دست اجراست و این منطقه تمام برنامه های توسعه ای خود را براساس این نقشه پیش می برد.
وی گفت: نقشه راه به ما کمک می کند تا فرآیندهای مهم صنعتی و اقتصادی این منطقه را با حساسیت بر حفظ محیط زیست و توسعه جوامع محلی از طریق جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام دهیم.
به گزارش، معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از روز سه شنبه و به مدت سه روز هفدهمین نشست خود را با هدف هم افزایی در تصمیم گیری ها و استفاده از ظرفیت های مناطق یکدیگر برای ارتقای سطح گردشگری در منطقه آزاد قشم برگزار کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو