27/ توسعه توریسم در انزلی با برپایی مسابقات ورزشی ملی و بین المللی 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از برپایی مسابقات ورزشی در سطح ملی و بین المللی به عنوان رویکردی برای توسعه توریسم در این منطقه آزاد نام برد.

به گزارش فرینا، مجید فاتحی در حاشیه هفدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، گفت: امسال و برای نخستین بار تور جهانی والیبال ساحلی با حضور 23 تیم از 16 کشور جهان در انزلی برگزار شد.
فاتحی با اعلام اینکه در این مسابقات تیم هایی از کشورهای چک، قزاقستان، تایلند، سوئد، عمان، روسیه، اسلوونی، نروژ، ایران و چند کشور دیگر حضور داشتند، افزود: برپایی چنین مسابقاتی موجب رونق کسب و کار در بخش های مختلف اقتصادی همانند هتل ها، مُتل ها، رستوران ها، حوزه حمل و نقل و فروشگاه های مواد غذایی و غیره می شود.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، طی سه سال گذشته اقدامات مهمی در حوزه زیرساخت ها در این منطقه از جمله در زمینه راه سازی، مدرسه سازی، حوزه بهداشت، ایجاد اشتغال و نگاه ویژه به محرومیت زدایی و توسعه منابع انسانی شده است.
فاتحی با تاکید بر اهمیت توجه به نقاط روستایی در منطقه آزاد انزلی، افزود: 28 روستای این منطقه از زیرساخت های لازم و شاخص های توسعه انسانی بی بهره بودند.
وی از اختصاص 100 میلیار ریال اعتبار سازمان منطقه آزاد انزلی برای 84 طرح در روستاهای این منطقه در سال جاری به عنوان بخشی از خدمات در حوزه توسعه روستایی در منطقه آزاد انزلی نام برد.
بنا به این گزارش، معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از روز سه شنبه و به مدت سه روز هفدهمین نشست خود را با هدف هم افزایی در تصمیم گیری ها و استفاده از ظرفیت های مناطق یکدیگر برای ارتقای سطح گردشگری در منطقه آزاد قشم برگزار کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.