حضور 6 کشور در نمایشگاه گردشگری پارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از حضور چندین کشور در دهمین نمایشگاه گردشگری پارس که با محوریت توریسم سلامت در شیراز برگزار خواهد شد، خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، مصیب امیری در یک کنفرانس خبری گفت: دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس با محوریت توریسم سلامت، گردشگری مذهبی از ۲۱ آذرماه و با حضور حداقل شش کشور و ۹ استان و یکی از مناطق آزاد تجاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برگزار می‌شود.
امیری با بیان اینکه در این نمایشگاه زنجیره گردشگری سلامت، دفاتر خدمات مسافرتی، ایرلاین‌ها و هتلداران حضور خواهند داشت، افزود: در این نمایشگاه جشنواره تاریخی، فرهنگی محور ساسانی با رویکرد معرفی آثار تاریخی و میراثی به ثبت رسیده در محورهای سروستان، فیروزآباد و کازرون با هدف معرفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پیش‌بینی و تعریف شده است، گفت: نشست‌های علمی و تخصصی در چهار محور هتلداری، دیجیتال، اقتصاد گردشگری سلامت، استراتژی بازاریابی و مهندسی ارزش در گردشگری از دیگر رویدادهایی است که در حاشیه این نمایشگاه پیش‌بینی و تعریف شده است.
امیری ادامه داد: در این نمایشگاه آژانس‌های مسافرتی از کشورهای ترکیه، عمان، امارات، اندونزی، هند و سنگاپور حضور خواهند داشت.
وی همچنین یادآور شد: استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، همدان، مرکزی، تهران، آذربایجان غربی و شرقی، سمنان و منطقه آزاد چابهار در این نمایشگاه حضور فعالانه خواهند داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه بیش از ۳۰ نماینده مجلس برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در این نمایشگاه نشان سطح بالای کیفی و اهمیت این نمایشگاه در سطح ملی و بین‌المللی دارد.
امیری با بیان اینکه این نمایشگاه جذب گردشگر خارجی و توسعه گردشگری داخلی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا در این نمایشگاه فرصت معرفی داشته‌های هنری، صنایع دستی و شرایط فروش آنها را فراهم کرده و برای رونق آنها گام‌های بلندی برداریم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس یادآور شد: در راستای بهره‌مندی بیشتر استان فارس از منافع این نمایشگاه، موضوع رونق گردشگری در محور تازه به ثبت رسیده ساسانی نیز به جد دنبال خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس همچنین گفت: طی 8 ماه منتهی به ابتدای آذر امسال، چهار میلیون 507 هزار و 828 گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی در این استان بازدید کرده‌اند.
مصیب امیری خاطرنشان کرد: مجموعه حافظیه با بیش از 1 میلیون و 230 هزار نفر در صدر بازدیدهای گردشگران و مجموعه‌های سعدیه و میراث جهانی تخت جمشید در جایگاه‌های بعدی این بازدیدها قرار دارند.
مدیریت اجرایی دهمین نمایشگاه گردشگری پارس را سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس عهده دار است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.