طرح کارت گردشگری در مناطق آزاد اجرایی می‌شود

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: طرح کارت گردشگری به منظور ارائه ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به گردشگران داخلی در مناطق آزاد کشور عملیاتی می‌شود. 

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا رستمی با اشاره به اینکه حمایت از گردشگری داخلی به این معنا نیست که دولت و یا حاکمیت به این مناطق منابع جدیدی را تزریق کند، افزود: برای استفاده از منابع موجود کشور به نفع گردشگر داخلی نیازمند سیاستگذاری و پیگیری برنامه‌ای در قالب اجرا و پیاده‌سازی طرح کارت گردشگری در مناطق آزاد هستیم.
رستمی گفت: اجرای این طرح ابتدا نیازمند ارائه تسهیلات به‌صورت ارزان‌قیمت به گردشگران داخلی است تا جامعه هدف با آرامش خاطر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و موقعیت تجاری آن بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: برای مشارکت گردشگران داخلی از این طرح 20 میلیون تومان تسهیلات 4 درصدی ارزان‌قیمت با بازپرداخت یک‌ساله و یا 18 ماهه اختصاص‌یافته است.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در فاز نخست اجرای طرح کارت گردشگری ابتدا برای 3 میلیون نفر از کارکنان دولت و در مراحل بعدی دیگر اقشار جامعه با ارائه تسهیلات شامل خرید بلیت، استفاده از هتل، اقامتگاه، مراکز تفریحی، فرهنگی و تاریخی از این طرح استفاده می‌کنند.
رستمی افزود: از طریق کارت گردشگری به ازای هر 27 گردشگر داخلی یک شغل ایجاد و نیز اگر آن را به 30 گردشگر تعمیم دهیم به 100 هزار نفر افزایش می‌یابد و درنتیجه فضای کسب‌وکار و اشتغال در بخش گردشگری مناطق آزاد از رونق بیشتری برخوردار می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه با رویکرد تولید داخلی باید خارج از تمرکز اقتصاد نفتی درراستای ارتقای صنعت و اقتصاد آموزشی گام برداشته شود، افزود: فعالیت اکوسیستم کسب‌وکار در مناطق آزاد نیازمند طرح جامع آموزش‌های آزاد و عمومی است و در این راستا استانداردسازی مراکز آموزشی، موضوعات آموزشی و آموزش‌گیرندگان ونیز فعالان صنعتی، تجاری و اقتصادی از طریق دوره‌های آموزشی با مدرک معتبر ضروری است.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: با گذراندن دوره‌های آموزشی کسب‌وکار و اقتصاد، فضای جدیدی برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌شود و این مهم با برگزاری نمایشگاه صنایع آموزشی دریکی از مناطق آزاد انجام و در سال‌های آینده تبدیل به رویداد بین‌المللی می‌شود.
رستمی افزود: نمایشگاه بین‌المللی صنایع آموزشی در کنار نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباط کیتکس، چنانچه توسط کارشناسان به جمع‌بندی نهایی برسد در جزیره کیش برگزار می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.