ضرورت استفاده از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از تمام فعالان اقتصادی استان های شمالی کشور می خواهیم که از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه و خارج از منطقه استفاده کنند.



به گزارش فرینا، محمد راستاد گفت: استفاده بهینه از حداکثر ظرفیت بنادر کشور از برنامه های محوری سازمان بنادر و دریانوردی کشور است که با جدیت دنبال می شود.
راستاد با تاکید بر این که ظرفیت های بنادر شمالی نمی تواند و نباید تنها متکی به واردات باشد، افزود: باید از این ظرفیت برای صادرات نیز استفاده شود و دالان های تجاری دو طرفه میان استان های شمالی و کشورهای حاشیه دریای خزر ایجاد شود.

بنادر شمالی بخش مهم توانمندی و ظرفیت های خود را به ترانزیت و صادرات تخصیص دهند

وی گفت: بنادر شمالی از جمله فریدونکنار باید بخش مهم توانمندی و ظرفیت های خود را به ترانزیت و صادرات تخصیص دهند و سازمان بنادر نیز بنا دارد که در حداقل زمان ممکن از حداکثر ظرفیت ممکن بنادر استفاده بهینه بشود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه "باید در فرایند صادرات و ترانزیت به ویژه اقلام غیر نفتی از بنادر شمال کشور از تجار و بازرگانان در این بخش حمایت شود"، از تمام فعالان اقتصادی استان های شمالی کشور خواست که از ظرفیت خالی بنادر شمالی برای صادرات به کشور های منطقه و خارج از منطقه استفاده کنند.

بندر امیرآباد می تواند برای دیگر بنادر الگو باشد

راستاد ادامه داد: بندر امیرآباد بهشهر با پس کرانه یک هزار هکتاری، تجربه موفقی از جذب سرمایه گذار و صادرات و ارزش افزوده در نوار شمالی بنادر کشور است که می تواند برای دیگر بنادر الگو قرار گیرد.
وی همچنین از برنامه این سازمان برای " فعال سازی ظرفیت های گردشگری بندر فریدونکنار " خبر داد و گفت: بخشی از این بندر با کاربری گردشگری دریایی طراحی شده است و مستلزم جذب سرمایه گذار است و تلاش داریم تا این بخش را فعال کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه این سازمان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار خبر داد و افزود: برخورداری بندر فریدونکنار از شرایط منطقه ویژه اقتصادی، تقویت کننده جذب سرمایه گذار و فعالیت اقتصادی خواهد بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.