طی 8ماهه سال جاری محقق شد؛

رشد3 درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در مجتمع بندری امام(ره)

تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) طی هشت‌ماهه سال جاری با سه‌درصد رشد، به 17 میلیون و 409 هزار و 588 تن رسید.

به گزارش فرینا، مدیر بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی را برابر با 28 میلیون و 725 هزار و 676 تن برشمرد و گفت: از این میزان، بیش از یازده میلیون و 316 هزار تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد.
عادل دریس با اشاره به جایگاه برتر این بندر بزرگ تجاری در ترانزیت خروجی فرآورده‌های نفتی افزود: ترانزیت فرآورده‌های نفتی در بندر امام با هشت درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به بیش از یک 1 میلیون و 816 هزار تن رسیده است.
دریس، انواع کالاهای اساسی، پودر مواد معدنی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، آهن‌آلات، سنگ‌آهن و کالاهای کانتینری از اهم کالاهایی برشمرد که طی بازه ی زمانی مذکور در بندر تخلیه‌شده است و از افزایش هفت‌درصدی میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی به میزان 10 میلیون و 472 هزار تن خبر داد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با اشاره به نقش برجسته‌ این مجتمع بندری در تخلیه کالاهای اساسی موردنیاز به لحاظ برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور، افزود: طی این مدت میزان تخلیه انواع کالا های اساسی از جمله گندم، ذرت، کنجاله سویا، جو، شکر و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی کارآمد با سرعت مطلوب صورت پذیرفته است.
دریس با اشاره به مزیت های حمل‌ونقل ریلی در بنادر و تلاش های مدیران ریلی و بندری برای ارتقای سهم حمل‌ونقل ریلی در این زمینه، از رشدی سه‌درصدی میزان حمل ریلی طی مدت هشت‌ماهه سال جاری به میزان دو میلیون و 183 هزار و 934 تن خبر داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.