1/ معاون اول رییس جمهور از فاز3 طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید می کند

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور فردا سه شنبه 20 آذرماه در جریان سفر به استان هرمزگان از فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران بازدید می کند.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان استانی در این برنامه حضور خواهند داشت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در این رابطه گفت: طرح توسعه بندر شهید رجایی در سه فاز مدنظر قرار گرفته است که فاز اول این طرح با طول اسکله 870 متر، 10 سال قبل به بهره برداری رسید.
اله مراد عفیفی پور افزود: فاز 2 طرح توسعه مربوط به یال های شرقی و غربی با مجموع اسکله هایی به طول 2200 متر است که با نصب تجهیزات مربوطه در این فاز، در حال حاضر عملا ظرفیت کانتینری بندر به 5.7 میلیون TEU رسیده است.
وی گفت: فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل ساخت 1400 متر اسکله جدید و محوطه سازی به میزان حدود 112 هکتار است که توسط دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در اسفندماه سال گذشته کلنگ زنی شد. 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه اسکله های فاز سه طرح توسعه بندر شهید رجایی دارای قابلیت پذیرش کشتی های دارای ظرفیت 18هزار و 400 TEU خواهد بود، افزود: ساخت سه پست اسکله با آبخور 17.5 متر در این مرحله مدنظر قرار گرفته است که ظرفیت کانتینری بندر را به 8میلیون TEU افزایش می دهد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو