مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون:

دروازه ورودی شرق کشور با مبلمانی زیبا فضاسازی خواهد شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از فضاسازی دروازه ورودی شرق کشور با مبلمانی زیبا خبر داد.

به گزارش فرینا، فرامرز سلطانی در آیین تکریم و معارفه مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: گذرگاه رسمی شرق کشور باید با مبلمانی زیبا فضاسازی شود و شرایط کنونی برای مسیری که روزانه شاهد تردد تجار و رانندگان ایرانی و خارجی است، مناسب نیست.
سلطانی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال از پاسگاه مرزی 17 شهریور تا گمرک دوغارون عملیات فضاسازی و همچنین پاک‌سازی محیط زیست از زباله  انجام خواهد شد.
وی گفت: حفظ محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی‌مان که متعلق به نسل‌های آینده است، وظیفه همگان بوده و همه آحاد این مرز و بوم باید با جدیت و تلاش در حفظ و حراست آن کوشا باشند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تصریح کرد: وظیفه همه است که با جدیت در مسیر حمایت از محیط زیست گام بردارند و خوشحالم که منطقه ویژه اقتصادی دوغارون هم سهم کوچکی در این مسیر دارد.
سلطانی اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در زمینی به وسعت 8700 هکتار در سال 87 به تصویب هیات دولت و در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و شرکت توسعه و عمران دوغارون به عنوان سازمان مسئول تعیین شد و با رویکرد تولیدی، صنعتی، بازرگانی و تجاری در نوار مرز فعالیت دارد.
وی گفت: این منطقه از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است و جهت جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی پتانسیل‌های فراوانی دارد که نیازمند مدیریت صحیح است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم منطقه ویژه، افزود: با احداث فاز دوم علاوه بر افزایش صادرات، تولید داخلی توسعه یافته و این بدان معناست که فرصت شغلی را دو برابر خواهد کرد.
سلطانی، تایباد را بزرگترین و مهم‌ترین قطب اقتصادی در شرق کشور دانست و گفت: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان یک پایگاه صادرات و ترانزیت کالا فرصت خوبی برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد است و این اقدام شرایط اشتغال، اقتصاد و معیشت مرزنشینان را رونق می‌بخشد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: باید توسعه منطقه را جدی گرفت و سعی کرد با ظرفیت‌سازی، در تحقق اهداف مدنظر سرعت بیشتری داشت. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.