منطقه آزاد اروند محل مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی است

سفیر اندونزی در ایران گفت: منطقه آزاد اروند پتانسیل‌های خوبی دارد و محل مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی است.

به گزارش فرینا، علیم الدین اکتاوینو در نشستی که با حضور سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار آبادان، رئیس اتاق بازرگانی آبادان و جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتی منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا فضای همکاری را در همه زمینه‌ها گسترش دهیم.

وی بابیان اینکه ۸ سال جنگ در آبادان و خرمشهر شرایط را در این دوشهر سخت کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم با بهتر کردن روابط شرایط را نیز در این دوشهر بهتر کنیم.

اکتاوینو افزود: اندونزی یک کشور مسلمان است و با دیگر کشورها نیز مشکلی ندارد و خوزستان دارای ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های اقتصادی با اندونزی است.

سفیر اندونزی در ایران عنوان کرد: بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ شرکت نفت اندونزی به این منطقه آمد تا بتواند پالایشگاه نفت آبادان را ترمیم کند و تولیدات نفتی را در این منطقه بیشتر کند.

وی بابیان اینکه منطقه آزاد اروند نیز پتانسیل‌های خوبی دارد و مکان مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی است، اظهار داشت: بازدیدی از بازارهای این منطقه داشتیم و مشاهده کردیم که عراقی‌ها خریدهای زیادی از این بازارها انجام می‌دهند.

اکتاوینو افزود: این موضوع یک ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در این منطقه محسوب می‌شود و امیدواریم حجم تبادلات اقتصادی ما با منطقه آزاد اروند نیز افزایش پیدا کند.

سفیر اندونزی در ایران بیان کرد: درزمینه آبزیان نیز می‌توان همکاری‌هایی را ایجاد کرد و تمایل داریم که با توجه به مصرف بالای خرما این محصول را از منطقه آزاد اروند به اندونزی بفرستیم. موقعیت خوبی برای صادرات و واردات بین منطقه آزاد اروند و اندونزی فراهم‌شده است.

وی عنوان کرد: برای مشکل انتقال پول نیز یک شرکت در کیش راه‌حل‌هایی را داشت که می‌توان از آن در منطقه آزاد اروند نیز استفاده کرد و برای تبادلات نفتی که در آن‌ها حجم زیادی از پول جابه‌جا می‌شود نیز راه‌هایی را به کار برد.

سفیر اندونزی در ایران با اشاره به اینکه تا ماه سپتامبر تبادلات نفتی و گازی بین ایران و اندونزی به حدود ۲ برابر مقدار فعلی می‌رسد، گفت: علی‌رغم وجود تحریم‌ها به افزایش ارتباط و تبادلات تجاری بین دو کشور امیدوار هستیم اما باید بروکراسی‌های اداری را کمتر کنیم تا سریع‌تر به اهداف خود برسیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو