معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو:

پروژه های عمرانی منطقه آزاد ماکو بدون توقف پیش می روند

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی نیمه تمام بدون توقف و با سرعت در حال اجرا هستند گفت: پروژه های بهسازی و چهار خطه نمودن محور ایواوغلی- ماکو- بازرگان (قطعه ۱ و ۲ و ۳)، عملیات اجرایی طرح تعریض راه مرگنلر – پلدشت بطول ۲۱ کیلومتر، تقاطع غیر همسطح و محورهای ارتباطی و جاده لجستیک به عنوان اقدامات در حال اجرا در هسته حمل و نقل سازمان منطقه آزاد ماکو هستند.

به گزارش فرینا، « فرزاد بازیار » افزود: نوسانات بازار ارز، مشکلات نشات گرفته از افزایش شدید قیمت قیر و کمبود آن در بازار، وجود معارضات ملکی و زیرساختی در پروژه، اشتباه مشاور در تخمين حجم معدن مناسب جهت تامین مصالح مورد نیاز راهسازی از جمله چالش ها و موانع اجرای این پروژه ها است.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده در جهت رفع این موانع موفق به دریافت ۹۰۰ تن قیر از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، رفع معارضات زیرساختی و ملکی، تسویه مطالبات پیمانکاران و پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان جهت رفع معارض تیرهای برق در مسیر پروژه شده ایم.

بازیار احداث فاز ۳ بزرگراه ماکو کشمش تپه به طول حدود ۱ کیلومتر و تعریض و بهسازی جاده ماکو دروازه ورودی حد فاصل ماکو هندور به طول ۳٫۵ کیلومتر، احداث جاده ماكو كمربندى (دانالو) را به عنوان اقدامات در نظر گرفته شده برای راههای منطقه در سال ۹۸ معرفی کرد.

این مسئول اظهارداشت: جهت احداث راه آهن از جلفا تا چشمه ثریا و اتصال به ترکیه تفاهمی با شرکت راه آهن و منطقه آزاد ارس عقد شده و فراخوان جهت انجام مطالعات فاز یک و تهیه پلان مالی توسط مشاور در حال انجام است و همچنين مناقصه طرح جامع كلى منطقه آزاد ماكو كه از اولويتها بوده به انجام رسيده و برنده آن مشخص شده است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه طرح مرمت و بهسازی اماکن تاریخی و توریستی، احداث استخر حوضچه های آبگرم و استخر شنای سر پوشیده شهرستان شوط در حال اجرا و در مراحل پایانی است افزود: ثبت تالاب های منطقه در کنوانسیون بین المللی رامسر، شروع مطالعات ثبت تالاب های منطقه در کنوانسیون بین المللی رامسر با انتخاب مشاور در سال ۹۷ و ایجاد تسهیلات گردشگری نیز اقدامات در حال انجام در هسته گردشگری هستند.

بازیار طرح احداث شهرک صنایع سبک، احداث شهرک های صنایع نیمه سنگین، احداث شهرک صنعتی مشترک با ترکیه و احداث سایت صنایع انرژی بر را پروژه های در حال اجرای در هسته صنعت، معدن، خدمات فنی و مهندسی معرفی کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.