تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی 2 برابر شد

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرد: تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی به 2 برابر افزایش پیدا کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، «مرتضی شهیدزاده» امروز (سه شنبه) در چهل و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، افزود: دوره تنفس تسهیلات سرمایه در گردش تسهیلات صندوق توسعه ملی را 2 ساله تعیین کرده ایم که با توجه به تطویل شدن اعطای تسهیلات در سیستم بانکی، تولیدکنندگان حداقل یک سال مفید داشته باشند.
وی در مورد نرخ سود این تسهیلات نیز گفت: تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی برای بخش نفت، گاز و پتروشیمی پیش از این هشت درصد بود که به 6 درصد کاهش یافت.
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: نرخ این تسهیلات برای بخش کشاورزی 14 درصد تعیین شده که اگر واحد تسهیلات گیرنده در مناطق محروم مستقر باشد، نرخ این تسهیلات 10 درصد در نظر گرفته شده است.
وی نرخ تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی بخش صنعت و معدن را 16 درصد ذکر کرد و گفت: نرخ سود این تسهیلات نیز برای مناطق محروم 12 درصد است.
شهیدزاده گفت: علاوه بر تسهیلات سرمایه در گردش، منابعی نیز به عنوان تسهیلات سرمایه گذاری ثابت پرداخت می شود که مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 9 سال است.
وی اظهار داشت: صندوق توسعه ملی، ابتکار رهبر معظم انقلاب برای توسعه اقتصادی توسط بخش خصوصی است و اساسنامه تاکید دارد که صندوق از تولید داخلی، پروژه های نوآورانه و دانش بنیان و جذب سرمایه گذاری خارجی حمایت کند.
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه تا سالهای اخیر جای جذب سرمایه گذاری خارجی در فعالیت های صندوق توسعه ملی خالی بود، گفت: برای این منظور، قرار است یک کانال مالی با حمایت صندوق توسعه ملی ایجاد شود.
شهیدزاده اظهار داشت: هنوز بخش خارجی صندوق توسعه ملی راه اندازی نشده است و این مگر با حضور بخش خصوصی راه نمی افتد.
وی تاکید کرد: در این زمینه می توان اقداماتی از قبیل «اعطای تسهیلات خریدار به طرف های خرید کالای ایرانی در بازارهای صادراتی» و «سرمایه گذاری در بازار پولی و مالی خارجی» را انجام داد.

رئیس اتاق تهران: برای اینکه بذر ناامیدی بیشتر نشود، سکوت می کنم
رئیس اتاق بازرگانی، صنای، معادن و کشاورزی تهران گفت: بودجه، تورم و رکود وضعیت مناسبی ندارد و برای اینکه بذر ناامیدی بیشتر نشود، ترجیح می دهم سکوت کنم و امیدوارم تا ماه آینده گشایشی در فضای اقتصادی کشور ایجاد شود.
خوانساری ادامه داد: در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با «علی آقا محمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد کارگروه هایی برای بررسی مشکلات اقتصادی تشکیل داده و با معاون اول رئیس جمهوری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی همکاری داشته باشیم.
وی خبر داد که سومین جشنواره امین الضرب برای تجلیل و معرفی کارآفرینان برگزیده روز هجدهم دیماه در تالار وحدت برگزار می شود.

برخی دستگاه ها قانون منع بکارگیری بازنشستگان را دور می زنند
«فرهاد فزونی» عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در این نشست گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی تصویب و از مدت ها پیش ابلاغ شده اما برخی دستگاه ها قانون را دور می زنند.

برچسب ها : صندوق توسعه ملی
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو