لزوم فراهم سازی زمینه های اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هدف گذاری به سمت و سویی است که ایجاد زمینه اشتغال به حدی برسد که بیکاری در این استان نباشد اما تا قله های تعالی توسعه اقتصادی هنوز راه است.

به گزارش فرینا، مرتضی صفدری زاده در آئین تجلیل از صادر کنندگان برتر خراسان جنوبی افزود: منطقه ویژه اقتصادی  خراسان جنوبی به عنوان موتوری محرک برای توسعه اقتصادی این خطه از کشور برای توسعه اقتصاد استان با نگاه بین المللی مسیر خوبی را طی کرده است.
صفدری زاده با بیان اینکه در این راستا امروز شاهد تمرکز ۴۰ بنگاه اقتصادی در بخش های صنعتی، خدماتی و تجارتی هستیم گفت: قطعه منفصله مرزی ماهیرود نیز توانسته است در افزایش امر صادرات محصولات در مرز میل ۷۸ نقش خود را ایفا کند گرچه هنوز به تمام پتانسیل های خود نرسیده است.
وی افزود: خوشبختانه با فصل جدیدی که در استان شکل گرفته است و با حضور استاندار پا به کار در توسعه اقتصادی و هدف گرای این استان، حتما روزهای خوش تری رو به روی مقوله توسعه این استان خواهد بود.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: هم دلی و هم افزایی بین بخشی همه فعالان اقتصادی و مسئولان دستگاه های اجرایی می تواند ما را در هدف مقدسی که همانا الگو قرارگرفتن روش توسعه یافتگی استان خراسان جنوبی در سالهای نه چندان زیادی است کمک کند.
صفدری زاده خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت های قانونی و نسبی زیادی که متوجه مناطق ویژه اقتصادی است می تواند فعالان اقتصادی را در امر تسهیل صادرات خود یاری کند.
وی با بیان اینکه هدف گذاری به سمت و سویی است که ایجاد زمینه اشتغال به حدی برسد که بیکاری در این استان نباشد یادآور شد: در حال حاضر روند توسعه استان شکل گرفته است اما تا قله های تعالی توسعه اقتصادی هنوز راه زیادی است.
 
مرز ماهیرود یکی از مرزهای استراتژیک ایران و افغانستان
 
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبیبا بیان اینکه در این راستا همه باید همت کنیم و به سمت و سویی برویم که همه ظرفیت ها آزاد شود اظهار داشت: مرز میل ۷۸ را به عنوان یکی از مرزهای استراتژیک ایران و افغانستان می توان نام برد. 
صفدری زاده افزود: طبیعتاً با طرحی که اخیرا مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفته است اگر ظرفیت ۲۴ ساعته کردن مرز با امکانات موجود برآورد شود و این اجازه را بدهد، قطعا ظرفیت صادرات مرز میل ۷۸ از عددی که الان است بالاتر می رود.
وی گفت: در حال حاضر در یک روز رکورد ۶۰۰ تا ۶۵۰ کامیون را در میل ۷۸ داشته ایم که اگر همت ویژه ای انجام شود و ما این عدد را به ۲ هزار دستگاه در شبانه روز برسانیم شهید رجایی شرق کشور را در استان خراسان جنوبی خواهیم داشت.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به مزیت های قانونی منطقه ویژه اقتصادی جریان یک سویه کالا که می تواند روند روابط صادرات ما به کشور افغانستان را شکننده کند می شود وارداتی از محصولات و کالاهای افغانی را به منطقه ویژه اقتصادی داشته باشیم.
صفدری زاده خاطرنشان کرد: همچنین اگر بخشی از کالاها مجاز به وارد شدن به سرزمین اصلی نیست می توان با همت صادرکنندگان و فعالان بین المللی اقتصادی کالای افغان را در محل منطقه ویژه اقتصادی دپو، پردازش و صادرات را به سایر کشورها داشته باشیم که به عنوان یک طرح جامع مطالعه و آماده شده است و ظرفیت های قانونی منطقه ویژه نیز درنظر گرفته شده است.
وی گفت: با این روش به این نتیجه خواهیم رسید که ما یکی از مشتریان کالاهای افغانی چه مصرف برای داخل سرزمین ایران و چه به عنوان ترانزیت از طریق ایران به سایر کشورها باشیم که در این دو هدف گذاری می تواند انجام شود. 
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما باید یک تاگت زمانی برای رسیدن به یک آفاق متعالی صادرات داشته باشیم افزود: شاید بشود در یک کمپینی برای توسعه اقتصادی، تجاری و صنعتی استان همت مضاعفی را حداقل طی سال ۹۸ و ۹۹ انجام دهیم تا بتوانیم در سال ۱۴۰۰ یا اواخر سال ۱۳۹۹ که همان ۲۰۲۰ میلادی است نمره ۲۰ را در سرعت توسعه به استان بدهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.