نشست بررسی برنامه ها و بودجه 98 منطقه آزاد اروند

نشست تبیین برنامه ها و بودجه سال 1398 منطقه آزاد اروند با حضور مدیر دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، معاونين و مديران سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل و جهت گیری ها و الزامات اصلی برنامه و بودجه سال آینده مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش فرینا، محمدرضا عبدالرحیمی در جمع  معاونین و مدیران تمامی واحدهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: تدوين برنامه راهبردی هر منطقه ذيل نقشه راه كلان مناطق و بازتعریف کسب و کارها و صنایع اولویت دار هر منطقه با توجه به شرایط در حال تغییر فضای کسب و کار محیط داخلی و خارجی،  پي ريزي کلیه اقدامات و فعالیت ها در جهت تحقق اهداف کلان و راهبردهای مرتبط مناطق از ضرورتهاي پيش روي مناطق مي باشد و در اين فرايند مشاركت همه مديران و كارشناسان ارشد سازمانها شرط لازم براي توفيق محسوب مي شود.

عبدالرحیمی در ادامه تلاش برای افزایش بهره وری کلیه منابع اعم از انساني، مالي و تكنولوژيكي، صرفه جویی و منطقی کردن هزینه های جاری و تامین مالی مربوطه از محل درآمدهای عملیاتی را در كنار ضرورت تلاش براي افزایش درآمدهای پایدار با در نظر گرفتن مزیت های رقابتی مناطق و اعمال مدیریت مطلوب و تعاملی این مناطق در جهت حداکثر سازی درآمدهای حاصل از سهمیه کالاهای تجاری از مسیر مناطق آزاد به سرزمین اصلی را از الزامات مدنظر در تدوين برنامه مالي و بودجه سازمانها در سال آتي ياد كرد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با تاكيد بر الزام و  تلاش براي بهره گيري از مشارکت با بخش هاي خصوصی و تعاونی ها، واگذاری امور تصدی گری به بخش های مذکور و اولویت بخشی به اقدامات لازم جهت جلب مشارکت جامعه محلی در برنامه های توسعه منطقه اظهار کرد: می توان در تامین مالي پروژ ه های زیرساختی و انتفاعی از ظرفیت های بازارهای پول و سرمایه داخلی و خارجی بهره گرفت .

 عبدالرحیمی از اختصاص ده درصدی در آمدها و منابع داخلي برای برنامه های ارتقا امور فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و زیست محیطی با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و اولويت اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالا در سال آینده خبر داد

وی ادامه داد: در تدوین برنامه و بودجه سال 98 سازمان های مناطق آزاد ملزم به همخوانی پروژه های عمرانی جدید با طرح جامع توسعه مناطقشان  هستند ، همچنین مجازند 5 درصد از هزینه های عمرانی خود را صرف طرح ها و پروژه های صرفا مطالعاتی نمایند.

وی همچنین بر ضوابط مالی ناظر بر بودجه تاکید کرد و از ممنوعيت هرگونه توسعه تشکیلات و بکارگیری نیروی انسانی فراتر از تشکیلات تفضیلی ابلاغی توسط دبیرخانه و همچنین پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان در آن خصوص توسط سازمان ها وشرکت های تابعه آنها در  بودجه سال 98 خبر داد .

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد افزود: اگرچه  عمده تمركز فعاليتهاي زيرساختي مناطق بر عمران و آباداني و رفع محروميتهاي منطقه اي ناظر است با اين وجود سازمانها موظفند به منظور زدودن فقر از چهره ی مناطق آزاد یک درصد از محل وصول عوارض ورود و صدور کالا و خدمات این مناطق را پس از واریز به خزانه کل کشور طبق بودجه سنواتی از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برای اشتغال محرومان و نیازمندان بومی این مناطق اختصاص دهند .

در ادامه معاونين و مديران سازمان نيز ضمن طرح نقطه نظرات و مشكلات و موانع پيش روي سازمان، نسبت به ارايه برنامه هاي خود در سال آتي پرداختند. براين اساس طي دو روز نشست فشرده پيش نويس برنامه ها و بودجه سال ٩٨ سازمان منطقه آزاد اروند جهت ارائه به شوراي عالي نهايي شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.