تخصیص 42 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اشتغال در زمینه طلا و جواهر در ماکو

مدیر کار و خدمات و اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 42 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اشتغال در زمینه طلا و جواهر، پوشاک و نیز پسماند و بازیافت که از سوی منطقه آزاد ماکو پیگیری می‌شد در کارگروه ملی تایید و به تایید بانک نیز رسیده و در شرف عقد قرارداد است.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، احمد غریوی افزود: در دوازدهمین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که در منطقه آزاد ماکو برگزار شد، مصوب شد که از این پس کارگروه‌های اشتغال ماکو، پلدشت و شوط با مرکزیت سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شود چون در گذشته کارگروه اشتغال در شهرستان برگزار شده و مصوبات آن در کارگروه اشتغال استان تصویب و سپس نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می‌شد.

غریوی با اشاره به موضوع تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در منطقه آزاد ماکو گفت: در این رابطه برای شهرستان ماکو مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون تومان پیش‌بینی و 114 درصد آن جذب شد و نیز اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان پلدشت سه میلیارد و 600 میلیون تومان بود که تاکنون 60 درصد یعنی معادل دو میلیارد و 114 میلیون تومان از آن پرداخت شده و در نهایت اعتبار شهرستان شوط سه میلیارد و 900 میلیون تومان بود که 52 درصد یعنی معادل دو میلیارد و 350 میلیون تومان جذب شده است.

وی در ادامه با اشاره به میزان تسهیلات اشتغال فراگیر که در سامانه»کارا» ثبت شده است افزود: در این زمینه تا تاریخ 11 آذر ماه در ماکو 45 طرح به بانک ارسال شده که در صورت تخصیص اعتبار برای 619 نفر زمینه اشتغال جدید ایجاد می‌کند.

مدیر کار و خدمات و اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: کل پرداختی بانک نیز در شهرستان ماکو تاکنون 27 طرح بوده که برای 68 نفر اشتغال جدید ایجاد کرده است.

غریوی با اشاره اینکه در شهرستان شوط نیز 63 طرح به بانک ارسال شده و در صورت تخصیص اعتبار برای 233 نفر اشتغال جدید ایجاد می‌کند گفت: از 63 طرح ارسالی تاکنون برای 24 طرح، تسهیلاتی با 105 نفر اشتغال پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در شهرستان پلدشت هفت طرح با اشتغال 24 نفر به بانک‌های عامل ارسال شده که تاکنون تسهیلات اشتغال برای دو طرح با میزان اشتغال‌زایی برای پنج نفر ایجاد شده است.

مدیر کار و خدمات و اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در شهرستان ماکو مبلغ پنج میلیارد و 132 میلیون تومان از بابت طرح‌های اشتغال که به تایید بانک رسیده در شرف عقد قرارداد است .

غریوی گفت: 42 میلیارد تومان نیز تسهیلات برای طرح‌های اشتغال در زمینه طلا و جواهر، پوشاک و نیز پسماند و بازیافت که از سوی منطقه آزاد ماکو پیگیری می‌شد در کارگروه ملی تایید شده و به تایید بانک نیز رسیده و در شرف عقد قرارداد است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو