معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار کارگاه آموزشی سینما برگزار می کند

معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری تصویر آینده جوان، کارگاه آموزشی سینما با موضوع «چگونه یک داستان را به فیلم تبدیل کنیم؟»برگزار می‌کند؛

مدرس: ماساهیرو سوگانو (ژاپن)
فیلمساز و استاد دانشگاه

۲۷-۲۸ آذرماه ۱۳۹۷ | ساعت: ۹ تا ۱۲
مکان: ساختمان شماره ۳ ـ سازمان منطقه آزاد چابهار

علاقه مندان می‌توانند جهت هماهنگی بیشتر با شماره ۰۹۱۵۱۴۵۰۴۰۴ تماس حاصل فرمایند.

محتوای کارگاه:

- چگونگی تبدیل یک داستان به فیلم 
- مرور آثار کارگردانان بزرگ سینمای جهان
- نگاهی به آثار شخصی هنرمند

برنامه‌های جنبی کارگاه:

- نشست گفتگو با هنرمندان بومی منطقه
- بازدید از جاذبه‌های طبیعی چابهار
- بازدید از فروشگاه های صنایع دستی و کارگاه سوزن دوزی
- ساخت فیلم شخصی هنرمند در چابهار

درباره مدرس:

ماساهیرو سوگانو (Masahiro Sugano) متولد 1972 در اوزاکا ژاپن است. این هنرمند تحصیلات خود را در زمینه فلسفه هنر و هنرهای زیبا در  فیلم، انمیشن و ویدئو در دانشگاه‌های کالیفرنیا و شیکاگو آمریکا به پایان رسانده و از سال 1999 تا به امروز مشغول به تدریس در دانشگاه‌های مختلف در آمریکا بوده است. این هنرمند ژاپنی که در زمینه های فیلم سازی، کارگردانی، پرفورمنس ارت و‌ اینستالیشن  فعالیت داشته است بیشترین جوایز خود را در زمینه های کارگردانی و فیلم سازی کسب کرده است.

وی با حضور در بیست و هشت جشنواره فیلم در کشورهای آمریکا، چین، اندونزی، سوئیس، کامبوج، کره جنوبی، کانادا، تایوان و... تا به حال موفق به کسب 19 جایزه برای فیلم‌های مختلف خود شده است. ماساهیرو سوگانو به عنوان هنرمند چندرسانه‌ای نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلفی داشته که می‌توان به حضور در سه‌سالانه آسیاپاسیفیک، دوسالانه هنر آسیا، جشنواره هنر کونوس لیتوانیا، دوسالانه هنر گوانچجو و... اشاره داشت.
از اولین ساخته های شاخص این هنرمند میتوان به فیلم مستند پسر کامبوج (Cambodian Son) اشاره کرد که با نگاهی به مفهوم آزادی ساخته شده است. این فیلم زندگی پسری بدون ملیت و متولد کمپ های مهاجرتی آمریکا را به تصویر میکشد. از دیگر فیلم های کوتاه این هنرمند می توان به آمریکای آسیایی من (My Asian Americana)  با موضوع مهاجرت و هویت اشاره کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو