آمادگی کیش برای همکاری با قطر برای میزبانی از تیم‌های ورزشی جام جهانی 2022

سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش درخصوص اقدامات انجام شده برای همکاری منطقه آزاد با کشور قطر برای میزبانی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمود افشاردوست درباره پیشرفت ورزش در این منطقه و برنامه‌های این موسسه برای برگزاری اردوها و مسابقات مختلف صحبت کرد.
افشاردوست با اشاره به کارهای انجام شده در موسسه ورزش مناطق آزاد کیش گفت: از آخر فروردین امسال که من وارد این مجموعه شدم زیرساخت‌های لازم برای کار به شکل مطلوب مهیا نبود ولی از همان موقع کار را به شکل جدی آغاز کردیم و توانستیم در این چند ماه ورزش کیش را زنده کنیم. با فعالیت معاونت ورزشی، معاونت دریایی و معاونت مالی بستر مناسبی برای پیشرفت ورزش در منطقه آزاد کیش فراهم شد و در حال حاضر 250 نفر کارمند داریم که در همه حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه افزود: با وجود اینکه از لحاظ مالی هنوز بودجه به ما ابلاغ نشده ولی با حمایتی که از سوی سازمان داشتیم و درآمد اندکی که خودمان در این مدت به دست آوردیم توانستیم ورزشکاران منطقه آزاد کیش را به 71 رویداد ورزشی اعزام کنیم. همچنین در این مدت 17 اردوی ورزشی در رشته‌های مختلف از جمله کبدی آقایان و بانوان، ژیمناستیک، بسکتبال و تکواندو را میزبانی کردیم و 121 مسابقه نیز در این منطقه برگزار شد. از جمله نکات مثبتی که به طور ویژه به آن پرداختیم این بود که روی ورزش همگانی به صورت ویژه‌تر کار کردیم و از آنجا که پایلوت ورزش غواصی در کیش است ما در این مدت 113 دوره آموزش غواصی را برگزار کردیم.
سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش گفت: در حوزه امور دریایی نیز کارهای مهمی انجام شده و در دست اقدام داریم. همچنین توانستیم برای اولین بار مسابقات پدل برد را در جزیره کیش میزبانی کنیم که استقبال خوبی از آن به عمل آمد. قراردادی نیز با آموزش و پرورش منعقد کردیم که بتوانیم برای دانش‌آموزان یکسری کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم. کار را به جای خوبی رسانده‌ایم و سعی کردیم ضعف‌هایی که در ورزش کیش وجود داشت را برطرف کنیم.
افشاردوست با اشاره به اینکه در مدت تعطیلات نیم فصل چند تیم لیگ برتری در جزیره کیش اردو خواهند داشت، خاطرنشان کرد: جزیره کیش از شرایط خوبی برای برپایی اردو و مسابقات بهره می‌برد و در این تعطیلات پنجاه روزه لیگ برتر تیم‌های همچون سپاهان و ماشین‌سازی اردوی آماده‌سازی خود را برپا خواهند کرد. تیم فوتبال امید ایران نیز دو دیدار دوستانه با تیم امید سوریه در کیش برگزار خواهد کرد. از جمله برنامه‌های آتی ما برای میزبانی از رشته‌های مختلف مربوط به رشته تکواندو و دوومیدانی می‌شود و با مذاکراتی که با فدراسیون جهانی دوومیدانی می‌خواهیم انجام دهیم قصدمان این است در تقویم سالیانه دوومیدانی این مسابقات گنجانده شود.
وی گفت: از دیگر کارهای بنیادی که در دست اقدام داریم ایجاد کمپ ورزشی است که این کمپ از هتل پنج ستاره بهره خواهد برد و همچنین زمین فوتبال، تنیس و استخر نیز برای آن در نظر گرفته شده است. به دنبال آن هستیم تیم‌های حاضر در جام جهانی بتوانند دو، سه هفته قبل از آغاز مسابقات در جزیره کیش به خاطر نزدیک بودن شرایط آب و هوایی با کشور قطر، اردوهای خود را در این منطقه برگزار کنند. میزبانی از جام جهانی مطرح نیست چون میزبان از چند سال پیش انتخاب شده و اگر طرح ما توسط دولت ایران و دولت قطر مورد قبول و موافقت قرار بگیرد می‌خواهیم کاری انجام دهیم تا برخی تیم‌های حاضر در جام جهانی محل اسکان آنها جزیره کیش باشد و برای انجام بازی فقط به قطر بروند.
سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش در پایان افزود: یک فرصت بسیار خوب برای کشور ما پیش آمده و نزدیکی دو کشور ایران و قطر می‌تواند بستری را فراهم کند تا در مدتی که مسابقات جام جهانی در حال برگزاری است در جزیره کیش بتوانیم میزبان خوبی برای برخی از کشورها باشیم و از لحاظ درآمدزایی نیز برای کشورمان تاثیرات مثبتی دارد. جزیره کیش از پتانسیل خوبی برای میزبانی این رویداد مهم برخوردار است و فراهم شدن این موضوع نیازمند توجه به زیرساخت‌های این منطقه و همچنین تعامل دوجانبه ایران و قطر است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو