افتتاح ترمینال سلام تا پایان سال/ انجام پروازهای‌ داخلی از فرودگاه امام خمینی(ره)

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: ترمینال سلام با ظرفیت پذیرش ۵ میلیون مسافر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فرینا، علی رستمی‌ در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته وزارت راه و شهرسازی‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هدف از ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ایجاد بستر مناسب برای ارتقاء خدمات حوزه هوایی بوده است، افزود: شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره) شامل 3 بخش از جمله مناطق آزاد، مناطق ویژه و فرودگاه امام است که نقش مؤثری‌ در جهت توسعه هوایی دارد.
رستمی با بیان اینکه تغییرات اساسی در اساسنامه‌ شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ایجاد کرده‌ایم گفت: امروز شاهد آن هستیم که شرکت منطقه آزاد در حال تدوین اساسنامه‌ است و هدف آن تبدیل شدن به هاب اول بار و هاب دوم مسافری است.
وی با بیان اینکه با مشارکت شرکت‌های خارجی طرح جامع خود را آغاز کرده‌ایم افزود: در آینده نزدیک تمامی بسترهای‌ توسعه را ایجاد خواهیم کرد.
مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در فاز اول یک برنامه 5 ساله را آغاز کرده‌ایم و در طول 10 سال آینده فاز بعدی را آغاز خواهیم کرد.
رستمی افزود: برنامه اول 5 ساله به اتمام رسیده و در آستانه تأیید نهایی شدن است و هفته آینده برنامه توسعه بعدی را آغاز خواهیم کرد.
وی بیان کرد: سعی داریم شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) سهم خود را از بازارهای بین‌المللی به دست آورد و برای رسیدن به این هدف گام‌های بسیار بلندی را خواهیم برداشت.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درباره آخرین وضعیت ترمینال‌ سلام گفت: این تنها ترمینال فرودگاهی امام خمینی(ره) نیست بلکه در کنار فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان یک اپرون جدید و مدرن شناخته می‌شود.
رستمی تأکید کرد: ترمینال سلام، یک ترمینال کاملاً هوشمند است که کلیه خدمات را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه 5 میلیون نفر ظرفیت این ترمینال است افزود: در این ترمینال به تمامی مسافران خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود و امیدواریم تا پایان امسال ساخت این ترمینال‌ به اتمام برسد.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تأکید کرد: با افتتاح این ترمینال ظرفیت فرودگاهی آن 50 درصد افزایش می‌یابد.
رستمی در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات تاکسیرانان‌ فرودگاه گفت: اتفاقات خوبی جهت ساماندهی تاکسی‌های فرودگاهی صورت گرفته و تمامی مراحل پذیرش این تاکسی‌ها به صورت الکترونیکی شده است.
وی بیان کرد: خدمات مطلوبی به صورت سامانه‌ای و سیستمی کردن به تاکسیرانان‌ ارائه می‌شود به طوری که چند ساعت پیش از دریافت مسافر به تاکسی پیامک داده می‌شود تا در محل مشخص حاضر شود.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در پاسخ به سئوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: امروزه یک خلأ‌ در بازه زمانی 12 شب تا 5 صبح در فرودگاه مهرآباد‌ وجود دارد به همین منظور سعی کرده‌ایم این خلأ‌ با انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره) پر شود.
وی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به صورت منطقه‌ای مسافرانی که قصد پروازهای خارجی دارند جمع‌آوری می‌شوند و پرواز آنها از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود.
مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار کرد: برخی از پروازهای خارجی به دلیل تحریم‌ها پرواز انجام نمی‌دهند و از سوی دیگر به دلیل نوسانات ارزی و افزایش عوارض خروج از کشور شاهد کاهش 15 درصدی پروازها‌ از ابتدای سال بوده‌ایم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو