شهرک صنعتی مشترک بین منطقه آزاد ماکو با ترکیه ایجاد می‌شود

معاون فنی عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در زمینه احداث شهرک صنعتی مشترک با ترکیه، سازمان منطقه آزاد ماکو در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران جهت اجرای آن است.

به گزارش فرینا به نقل از فارس؛ فرزاد بازیار با اشاره به اقدامات در نظر گرفته شده برای راه‌های منطقه آزاد ماکو در سال 97 افزود: در این رابطه تفاهم‌نامه‌ای جهت احداث آزاد راه تبریز بازرگان انجام شده است.

بازیار با اشاره به اقدامات پیش‌بینی شده برای راه‌های منطقه در سال آینده گفت: احداث فاز سه بزرگراه ماکو ـ کشمش تپه به طول حدود یک کیلومتر و تعریض و بهسازی جاده ماکو دروازه ورودی حد فاصل ماکو هندور به طول 3.5 کیلومتر انجام می‌شود.

معاون فنی عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: همچنین در سال آینده احداث جاده ماکو و بهسازی ادامه جاده شوط به سه راهی شوط صورت می‌گیرد.

خط آهن جلفا تا چشمه‌ثریا احداث می‌شود

بازیار افزود: امسال برای احداث راه‌آهن از جلفا تا چشمه ثریا و اتصال به ترکیه تفاهمی با شرکت راه آهن و منطقه آزاد ارس عقد شده و فراخوان جهت انجام مطالعات فاز یک و تهیه پلان مالی توسط مشاور  در حال انجام است.

وی از طرح مرمت و بهسازی اماکن تاریخی و توریستی در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: هم‌اینک در حال عقد تفاهم با میراث فرهنگی در راستای حفظ، احیاء، مرمت و باززنده سازی آثار فرهنگی و تاریخی شامل کاخ موزه باغچه‌جوق، قلعه تاریخی ماکو، کلیسای زور زور، مجموعه تاریخی سنگر، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، حمام قدیمی ماکو، عمارت شیر خورشید، عمارت کلاه فرنگی، عمارت بانک ملی، عمارت دارایی، عمارت شهربانی،‌ پل بشگوز، پل قلعه جوق و پل کشمش‌تپه در سطح منطقه آزاد ماکو هستیم.

آغاز ثبت تالاب‌های ماکو در کنوانسیون بین‌المللی رامسر

معاون فنی عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: از سوی دیگر مطالعات ثبت تالاب‌های منطقه در کنوانسیون بین‌المللی رامسر با انتخاب مشاور در سال 97 آغاز شده است.

بازیار از طرح احداث شهرک صنایع سبک در منطقه آزاد ماکو خبر داد و تصریح کرد: از سوی دیگر احداث شهرک‌های صنایع نیمه سنگین، احداث شهرک صنعتی مشترک با ترکیه، احداث سایت صنایع انرژی‌بر و احداث شهرک‌های صنایع نیمه سنگین نیز پیش‌بینی شده است.

شهرک صنعتی مشترک با ترکیه احداث می‌شود

وی اظهار کرد: در زمینه احداث شهرک صنعتی مشترک با ترکیه، سازمان منطقه آزاد ماکو در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران جهت اجرای آن است.

معاون فنی عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: در زمینه احداث سایت صنایع انرژی‌بر، برای انجام مطالعات مشاور انتخاب شده است و در سال جاری طراحی نهایی آن پایان می‌پذیرد.

تعریض خیایان امام ماکو معضل دیرینه شهر

بازیار از تعریض خیابان امام(ره) ماکو خبر داد و تصریح کرد: برای حل این معضل قدیمی شهر ماکو طی تفاهمی که با شهرداری ماکو صورت پذیرفته تا کنون 200 متر طول از یک هزار و 500 متر طول آن تملک شده و در سال جاری تاکنون دو میلیارد و 200 میلیون تومان در این راستا توسط سازمان منطقه آزاد هزینه شده است.

وی افزود: همچنین تفاهم نامه‌ای با شهرداری منعقد شده که تا پایان آزاد‌سازی و تملک در سال 97 مبلغ 20 میلیارد تومان توسط سازمان و معادل آن توسط شهرداری ماکو هزینه شود و این روند تا پایان کامل تملک ادامه خواهد داشت.

معاون فنی عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو از مطالعه و احداث مرکز نوآوری، رشد و شتابدهی هوشمند خبر داد و گفت: این مرکز با مساحتی قریب به 900 متر مربع در سال 97 توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با مبلغی به میزان 230 میلیون تومان بهسازی و تجهیز شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو