وجود ظرفیت های تجاری مناسب در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

امام جمعه تایباد گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون پتانسیل تجاری مناسبی برای شهرستان تایباد ایجاد کرده است.

به گزارش فرینا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملکی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، پتانسیل تبادلات تجاری مناسبی را برای شهرستان به وجود آورده که بایستی به درستی از این پتانسیل ها استفاده شود.

حجت الاسلام ملکی گفت: زیرساخت و بسترهای مناسبی که در مرز دوغارون به همت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و شرکت پایبار ایجاد شده است، قابل تقدیر و تحسین است.

وی افزود: فعالیت‌های این منطقه عامل امنیت اقتصادی و همچنین پایداری اسکان و اشتغال در روستاهای همجوار مرز شده است.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز در این بازدید گفت: مجموعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یک بنگاه اقتصادی بزرگ است که مهمترین  نگاه مدیران این مجموعه، اشتغال جوانان بومی منطقه است.

سید حسین آقایی با اشاره اینکه به ساماندهی ورودی مرز و منطقه ویژه یکی از دغدغه‌هاست که در دستور کار قرار دارد، افزود: دوغارون یکی از معبرهای مهم استان و کشور و یک گنج مهم اقتصادی به شمار می‌رود.

آقایی خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نقطه صفر مرزی و همجواری با ولایت هرات افغانستان، سرمایه‌گذاران زیادی به خاطر بازار خوب آن علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه هستند.

مدیرعامل شرکت پایبار نیز در جریان این بازدید گفت: تمامی زیرساخت‌های ایجاد شده در مجموعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و شرکت پایبار از استانداردهای روز دنیا برخوردار است.

جمشید علیپور با بیان اینکه ایجاد این مجموعه بزرگ اقتصادی با نگاه اشتغال جوانان تحصیلکرده و بومی منطقه بوده است، افزود: روزانه حدود هزار نفر از جوانان بومی منطقه در قسمت‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مشغول فعالیت هستند.

شایان ذکر است امام جمعه شهرستان تایباد و هیات همراه از قسمت‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید کرده و از نزدیک با روند فعالیت آن آشنا شدند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.