اسناد اراضی دشت گردیان تحویل صاحبان اراضی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آماده شدن دو سوم اسناد دشت گردیان و واگذاری اسناد تمام اراضی این دشت به صاحبان اراضی خبر داد.  

به گزارش فرینا، محسن نریمان در جلسه با اعضای تعاونی تولید روستایی دشت گردیان، گفت: اسناد دو سوم اراضی دشت گردیان توسط سازمان منطقه آزاد ارس آماده و تحویل جهاد کشاورزی شده است و اسناد بقیه اراضی دشت نیز در دست اقدام است.
نریمان با اشاره به برخی از ساخت و سازها و تغییر کاربری های غیر مجاز در دشت گردیان، خاطرنشان کرد: طبق قانون، هرگونه  تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز باید تخریب شود، اما سازمان منطقه آزاد ارس در حال رایزنی برای تعیین تکلیف و تدوین الگو و مقررات ساخت و ساز در اراضی این دشت است.
وی گفت: مجوز لایروبی استخرهای برداشت آب دشت گردیان صادر شده و این موضوع در دست اقدام است. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به وجود اراضی بدون کاشت، عنوان کرد: اراضی بدون کاشت از طریق مدیریت کشاورزی پیگیری شود تا مورد بهره برداری قرار گیرند.
نریمان در بخش دیگری از صحبت های خود در زمینه امنیت هر چه بیشتر این دشت، گفت:  از طریق حراست سازمان محدودیت های ترددی برای انتقال و جابجایی لوازم در ساعات شبانه اعمال خواهد شد. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما، جاده های خاکی موجود دشت گردیان مورد بازبینی و اصلاح قرار می گیرد. 
اعضای تعاونی تولید روستایی دشت گردیان نیز در این جلسه مشکلات و مسائل موجود را با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در میان گذاشتند. 
تعیین تکلیف مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری های غیر قانونی در دشت گردیان، تکمیل زیرساخت های دشت در حوزه برق، آسفالت باقیمانده جاده ها، رفع ایرادات شبکه آبرسانی و لایروبی استخرهای برداشت آب، اراضی کاشته نشده دشت، افزایش امنیت شبانه و همچنین ارائه اسناد مالکیت اراضی جزو موارد طرح شده در جلسه بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس دستور رسیدگی به این موارد را صادر کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.