لزوم استفاده از ظرفیت های مرز میرجاوه در توسعه اقتصادی کشور

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نگاهی که دولت در حوزه راه آهن و مناطق ویژه اقتصادی و بازارچه های رسمی دارد بتوانیم از مزیت های مرز میرجاوه در راه توسعه استان استفاده کنیم.

به گزارش فرینا، احمد علی موهبتی در مراسم آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد افزود: مرز میرجاوه یکی از مهمترین مرزهای جمهوری اسلامی است ایران است.
موهبتی گفت: بازارچه میرجاوه در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۰ درصد رشد صادرات داشته است و این نشان دهنده ظرفیت این مرز است .
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در سال ۸۹ در دولت به تصویب رسیده که تاکنون به دلایلی معطل مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته و توجه دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خوشبختانه برطرف شده است و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه پای کار آمده است .
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه نیز مانند دوغارون در خراسان رضوی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بتواند فعالیت های خوبی آغاز کند و هم در حوزه تولید و هم تجارت و بازرگانی موفق عمل نماید.
موهبتی افزود: نگاه رهبری و دولت و همه مسئولین کشور به استان سیستان و بلوچستان نگاه ویژه ای است که مدیران استان باید این را ارج نهند و با تمام توان تلاش نمایند تا زمینه را برای ورود بخش خصوصی تسهیل نمایند و از طرفی زیرساخت‌های لازم را نیز فراهم کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از فرصت مرزها اولویتی است که اگر از آن استفاده نشود تبدیل به تهدید می شود .
گفتنی است؛ پیش از ظهر امروز مراسم کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی منطقه اقتصادی ویژه میرجاوه با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مرز میرجاوه برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو