5 / افتتاح ساختمان مرکز نوآوری و فناوری چابهار

با حضور مهدی الیاسی معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اکبر افتخاری معاون تولید صادرات و فناوری دبیرخانه، مرکز نوآوری و فناوری چابهار جهت توسعه اکوسیستم نوآوری منطقه افتتاح شد.

به گزارش فرینا، معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این خصوص گفت: در این مراکز که بر اساس مدل مشارکت عمومی خصوص PPP با همکاری فعالین شبکه استارتاپی کشور مدیریت می شود، از خدمات شتابدهنده های برتر کشور استفاده خواهد شد. این خدمات عبارتند از آموزش و حمایت از جوانان نوآور و تبدیل نوآوری های آنها به استارتاپ های موفق و کسب و کارهای نوآورانه.
اکبر افتخاری افزود: یکی از اصلی ترین المان های اقتصاد پایدار کشور، کسب و کارهای استارتاپی هستند که با تکیه بر جوانان خلاق سرزمین ایجاد می شوند.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: گردش مالی استارتاپ های کشور بیش از 60 هزار میلیارد تومان است و حدود 300 هزار اشتغال مولد در این واحدها ایجاد شده است. پارادایم های جدید در دنیای استارتاپی شکل گرفته اند که مناطق آزاد با توجه به موقعیت و آمایش سرزمین خود باید در پارادایم های تخصصی خود را شناسایی و به هاب فناوری و نوآوری در آن حوزه تبدیل شوند.

مهدی الیاسی افزود: ایجاد این مراکز در کنار دیگر اجزای اکوسیستم در مناطق آزاد اقدامی بسیار کلیدی و موثر است و در آینده نزدیک شاهد شکوفایی کسب و کارها در این منطقه خواهیم بود.

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.