تعیین طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان

در جلسه به ریاست رئیس جمهور و با تصویب هیئت وزیران طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان تعیین شد.

به گزارش فرینا نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  اعضای هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، ارقام کلی منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را با هدف صرفه جویی بیشتر و الحاق چند تبصره به آن، بازنگری کردند و طرح جامع ۲ منطقه ویژه اقتصادی را نیز به تصویب رساندند .

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با مساحتی قریب به ۱۰ هزارهکتار در ۳۰ کیلومتری شرق عسلویه، در منتهی الیه غربی استان هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس به عنوان گزینه‌های محل استقرار صنایع انرژی بر انتخاب گردید و متعاقبا در سال ۱۳۸۹ این منطقه ویژه اقتصادی به تصویب هیئت وزیران و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسید.طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بر اساس موافقتنامه شماره ۴۰۳۰۱۰۰۴ از جمله طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است که از سال ۱۳۸۴ موافقتنامه آن فی مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان دستگاه اجرایی این طرح مبادله شد.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با هدف استقرار و تولید ۴ میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۴ میلیون تن آلومینا، ۴۳۰۰ مگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن و تاسیسات آب شیرین کن که نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر ۳۷ ٫ ۴ میلیارد دلار در بخش غیردولتی که حدودا معادل ۱۴۰۰۰۰ میلیارد تومان خواهد داشت، که در نهایت اشتغال مستقیم برای ۶۰ هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای حدود ۲۷۰ هزارنفر ایجاد می‌کند. تا کنون در منطقه دو واحد پتروشیمی با مجموع سرمایه گذاری ۴ ٫ ۲ میلیارد دلار، یک واحد انبار مجتمع آلومینیوم جنوب و یک واحد آب شیرین کن از سرمایه گذاران ذکر شده در بالا عملیات اجرایی خود را شروع نموده اند.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده‌ای قریب به ۱۰ هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» اداره می‌شود.

همچنین دولت در ادامه، صورت های مالی و گزارش عملکرد هیات مدیره سازمان های مناطق آزاد اروند، ارس، ماکو، انزلی، کیش و قشم را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

از سوی دیگر موضوع صندوق های بازنشستگی، خرید خدمت آموزشی توسط آموزش و پرورش از بخش غیردولتی، منوط کردن برخورداری از معافیت مالیاتی و جایزه و مشوق صادراتی صادرکنند گان به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصادی کشور، از جمله تبصره های الحاقی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور بود که امروز در صحن دولت مورد بررسی قرار گرفت .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو