نخستین کارگاه کشوری آزمون ارسنیک در قشم برگزار شد

مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم از برگزاری نخستین کارگاه کشوری آموزش روش آزمون و صحه گذاری اندازه گیری ارسنیک معدنی، توسط آزمایشگاه های مرجع غذا و داروی وزارت بهداشت در آزمایشگاه این شرکت، خبر داد.

به گزارش فرینا، شهروز آبراری لزرجانی با اشاره بر برگزاری این کارگاه به صورت مستمر در سایر استان های کشور گفت: قابلیت های آزمایشگاه شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم باعث شد نخستین دوره برگزاری کارگاه مذکور در جزیره قشم صورت گیرد.
لزرجانی افزود: برگزاری این کارگاه دو روزه با هدف کنترل میزان ارسنیک معدنی در انواع غلات و به ویژه برنج، به عنوان پرمصرف ترین محصول کشاورزی در کشور می باشد.
مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم گفت: در کارگاه آموزش روش آزمون و صحه گذاری اندازه گیری ارسنیک معدنی، نمایندگان و کارشناسان فنی آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی 13 دانشگاه کشور شرکت دارند.
به گفته آبراری، در این کارگاه دو روزه، 20 کارشناس شرکت دارند که با نکات فنی روش آزمون و چگونگی صحه گذاری نتایج به دست آمده و همچنین، انواع تفکیک های مرجع برای کنترل آلاینده های فلزی آشنا می شوند.
وی ادامه داد: محسن امینی مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات علمی دانشگاه و بهروز اکبری، دبیر کارگروه تخصصی املاح و عناصر و عضو هیات علمی سازمان غذا و داروی کشور پشتیبانی علمی این کار گاه را برعهده دارند.
مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم از ارسنیک به عنوان یک آلاینده فلزی خطرناک نام برد و افزود: برنج گیاهی است که به لحاظ فیزیولوژیک قابلیت بالایی در جذب این فلز خطرناک از محیط پیرامون خود دارد و مهارت در تشخیص و آزمون این فلز، برای پیشگیری و گسترش بیماری هایی نظیر سرطان، عقب ماندگی های ذهنی و مسمومیت های غذایی در دراز مدت، از اهمیت بالایی برخوردار است.
گفتنی است، نخستین کارگاه کشوری آموزش روش آزمون و صحه گذاری اندازه گیری ارسنیک معدنی در انواع غلات و برنج، در روزهای 27 و 28 آذر ماه با حضور کارشناسانی از 13 دانشگاه کشور در محل آزمایشگاه شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم در حال برگزاری است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو