معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس:

ایران شاخص های مهم رونق صنعت گردشگری را دارد

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در اولین گردهمایی دانش آموختگان و فعالان صنعت گردشگری ایران در ارس گفت: ایران پتانسیل ها و شاخص های مهم رونق صنعت گردشگری را دارد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده افزود: تنوع اقلیم، وجود آثار طبیعی و تاریخی و فرهنگی، آداب و رسوم کهن مزیت‌های بالقوه ایران برای جذب گردشگران خارجی است.
داداش زاده با بیان اینکه قرار بود طبق افق چشم انداز 1404 با جذب 20 میلیون نفر گردشگر خارجی 25 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی کسب کنیم، گفت: امیدواریم با ادامه این گردهمایی ها و ارائه مقالات و راهکارهای علمی موانع اجرایی برای توسعه و رونق صنعتگ گردشگری گام های موثرتری برداشته شود.
وی افزود: با وجود اینکه ایران جزو 10 کشور برتر دنیا از نظر جاذبه های تاریخی و طبیعی است، چرا سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی بسیار ناچیز است؟
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: از بین 450 رشته صنایع دستی در دنیا 350 رشته در ایران ثبت شده است، چرا سهم صادرات صنایع دستی ایران از میزان صادرات غیرنفتی بسیار ناچیز است؟
او گفت: مشتاقانه درپی یافتن پاسخ این سوالات هستیم تا ظرفیت های گردشگری بسیار ارزشمند ارس را به جهان معرفی کرده و نقش عمده ای در تولید ناخالص داخلی ایفا کنیم.
داداش زاده صنعت گردشگری را پاک ترین و پربازده ترین صنعت اقتصادی دنیا توصیف کرد و افزود: امیدواریم با مطالعات و پژوهش های دانش آموختگان و فعالان صنعت توریسم، مسیر صحیح دستیابی به ظرفیت های بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صنعت گردشگری در کشورمان ترسیم شود.
شایان ذکر است اولین گردهمایی دانش آموختگان و فعالان صنعت گردشگری ایران به میزبانی سازمان منطقه آزاد ارس و با حضور اساتید و دانش آموختگان و فعالان این حوزه برگزار شد.
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس، دبیر این گردهمایی، رئیس موسسه آموزشی علمی کاربردی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و رئیس هیات کوهنوردی آذربایجان شرقی سخنرانان قبل از ظهر این گردهمایی بودند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.