پوستر جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج در کیش رو نمایی شد

در مراسمی با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان محلی و هنرمندان پوستر جشنواره فیلم کوتاه موج رو نمایی شد.

به گزارش فرینا، جشنواره سراسری فیلم و فیلمنامه کوتاه موج با موضوع سفر، دریا و گردشگری و نگاهی ویژه به هنرمندان و فیلمسازان جنوب ایران و جزیره کیش از 10 تا 12 اسفند امسال در این منطقه آزاد تجاری صنعتی کشور برگزار می شود.

در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، امیر عباس خسروی نژاد، سهیل امیرشریفی، محمد روح بخش و پریسا گرگین از کارگردانان و فیلمسازان مطرح کشور و شماری از ساکنان و گردشگران علاقمند به هنر سینما حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره هایی در جزیره کیش و تقویت فعالیت های هنری و اجتماعی درسطح جزیره بر لزوم ارتقاء سطح فعالیت بخش های مختلف این منطقه آزاد تاکید کرد و گفت: جزیره کیش به مدد ظرفیت های نهفته ارزشمند و با استفاده از زیر ساخت های مناسب، می تواند به پیشران توسعه کشور در بخش های مختلف سرمایه گذاری، اقتصادی، تجاری،گردشگری و هنری تبدیل شود.

غلامحسین مظفری با تاکید بر اینکه در جزیره کیش به دنبال ایده آل ها هستیم افزود: اگرچه محددویت هایی هم وجود دارد اما  اعتقاد داریم جزیره کیش شایسته بهترین ها است و در تمام عرصه ها از جمله فعالیت های فرهنگی می تواند پایلوت کشور باشد به شرط آنکه هنرمندانه از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

مظفری همدلی و تعامل مردم و مسئولان را برای تحقق اهداف توسعه ای ضروری برشمرد و ابراز امیدواری کرد ساکنان و تمام کسانی که دل در گرو پیشرفت و توسعه کیش دارند بابیان نظرات، ایده ها و راهکارهای خود مجموعه مدیریتی سازمان را در در اولویت بندی طرح های عمرانی و حرکت در جهت رشد و توسعه این جزیره زیبای مرجانی یاری رسانند.  

وی تقویت فعالیت های فرهنگی را از اولویت های مهم سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و با تاکید بر اینکه سطح اجرای فعالیت های هنری در جزیره کیش نیز باید شایسته اعتبار این منطقه باشد ازدست اندرکاران جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج برای تلاش در جهت برگزاری شایسته این رویداد تقدیر کرد.

همچنین معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به اینکه اتخاذ سیاست های فرهنگی و ترویج هنر و مبادلات فرهنگی در جزیره کیش، سبب ساز توسعه در بخش های مختلف گردشگری، تجاری و اقتصادی بوده است گفت: اجرای رویدادهای فرهنگی متعدد از جمله نمایش فیلم های مطرح سینمای هنر و تجربه در قالب اکران های فصلی و برگزاری جشنواره فیلم کوتاه موج به افزایش و اعتبار سرمایه فرهنگی جزیره کیش در سطح ملی و بین المللی کمک کرده و زمینه حضور افراد نخبه، خلاق و نو آور را در منطقه فراهم کرده است.  

سعیدپور علی با بیان اینکه حمایت از صنایع فرهنگی به ویژه سینمای خلاق، هنری، مستقل، آرمان خواه و منتقد و دعوت از سینماگران مستعد و خلاق، رویکرد معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه موج است افزود: با برگزاری این جشنواره جزیره کیش به کانون تکاپوی فیلمسازان جوان کشور تبدیل شده و ضمن معرفی بهتر کیش، فرصت ارزشمندی برای تبدیل این منطقه به مرکزتبادل فرهنگ و سیاست های فرهنگی میهن اسلامی فراهم می شود.    

پورعلی با تاکید بر اینکه تقویت فعالیت های فرهنگی در جوامع شهری،کاهش نرخ بزه و هزینه های دولت برای جبران خسارت های شهری را به دنبال داشته است گفت: این معجزه فرهنگ است و در جزیره کیش به یمن حضور هموطنانی فرهنگ ساز و فرهنگ دوست، فعالیت های هنری رونق یافته و نشاط و طراوت اجتماعی، تقویت عملکرد بخش های مختلف گردشگری و اقتصادی را به همراه داشته است.

لازم به ذکر است پس از پایان یافتن مراسم رو نمایی از پوستر جشنواره فیلم کوتاه موج، اکران زمستانه فیلم های کوتاه سینمای هنر و تجربه در سالن سینمالبخندآغاز شد.

تا کنون 12 فیلم مطرح سینمای هنرو تجربه از جمله کوپال، پاپ، درباره فروشنده، پرویز، زمانی دیگر، رفتن، اکران تابستانه، چکناواریان، دژاوو، سفر سهراب، چاوش از درآمد تا فرود، و اکران زمستانه در قالب جشنواره های فصلی در جزیره کیش به نمایش درآمده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو