نهایی شدن دستور کار و ترکیب اعضای هشت هسته اندیشه ورزی وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از نهایی شدن ترکیب اعضا و دستور کار تعداد هشت هسته از ۱۰ هسته اندیشه ورزی پیش بینی شده این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش فرینا، فرهاد دژپسند طی سخنانی در نخستین جلسه هسته اندیشه ورزی و تصمیم سازی ارتقاء عملکرد نظام مالیاتی که با حضور رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، معاونین این سازمان، صاحب نظران و اساتید دانشگاه، نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه بحث تشکیل هسته‌های اندیشه ورزی خیلی خوب در افکار عمومی جا افتاده و نشانه آن هم این این است که در محافل مختلف، از من گزارش عملکرد این هسته‌ها را مطالبه می‌کنند.

دژپسند افزود: زمانی که قرار شد مسئولیت وزارت اقتصاد را بر عهده بگیرم، یکی از تاکیدات من این بود که لازمه عبور از شرایط فعلی، ایجاد یک وفاق تخصصی بین اندیشمندان و صاحب نظران اقتصادی با وزارت اقتصاد است تا بتوانیم به طور سازماندهی شده و سیستماتیک، از نظرات و ایده‌های آنها، متناسب با موضوعات، دغدغه‌ها و وظایف این وزارتخانه، بهره‌مند شویم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین انتظارات از هسته اندیشه ورزی و تصمیم سازی نظام مالیاتی در حال حاضر این است که به ما در یافتن پاسخی برای این سوال کمک کند که چکار کنیم تا در شرایط افت عایدات نفتی، درآمد‌های غیر نفتی دولت را افزایش دهیم، بدون اینکه به رکود دامن زده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه هسته اندیشه ورزی و تصمیم سازی نظام مالیاتی باید در بحث سیاستگذاری و بهبود عملکرد، به سازمان امور مالیاتی کشور، کمک کند، یکی دیگر از انتظارات خود از هسته اندیشه ورزی و تصمیم سازی نظام مالیاتی را، ارائه ایده‌های کاربردی و برنامه‌های راهبردی در حوزه سیاست‌های مالی عنوان کرد.

گفتنی است، در انتهای این نشست حاضرین به ارائه دیدگاه‌های خود پیرامون سازو کار و فرآیند ارتقا کارآمدی هسته‌های اندیشه ورزی پرداختند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو