راه‌های عرضه محصولات به بورس انرژی منطقه آزاد اروند تسهیل می‌شوند

مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کارگروهی برای تسهیل راه‌های رونق بورس انرژی منطقه آزاد اروند و استفاده از صنایع موجود در این منطقه تشکیل می‌شود.

به گزارش فرینا، جبار سالم پور در نشست مسئولان بورس منطقه آزاد اروند با فعالان واحدهای تولیدی این منطقه که با حضور مدیر بورس منطقه‌ای خوزستان، مسئول بورس شرکت پالایش نفت آبادان و جمعی از تولیدکنندگان منطقه در محل گمرک سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: بورس جایگاه ویژه‌ای در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی دارد.
سالم پور بابیان اینکه یکی از بهترین و شفاف‌ترین مکانیزم‌های قیمت‌گذاری محصولات، عرضه آن‌ها در بورس است، بیان کرد: ایجاد بازاری شفاف، کارآمد، با نقد شوندگی و رقابت‌پذیری بالا، جهت رفع انحصار و کشف عادلانه قیمت حامل‌های انرژی ازجمله مأموریت‌های بورس انرژی است.
وی افزود: بورس انرژی منطقه آزاد اروند نیز با همین نگاه و باهدف تبیین، تحکیم و ارتقاء جایگاه و کارکردهای بورس انرژی برای ذینفعان، به‌کارگیری رویه‌های مؤثر جهت حفظ سلامت بازار و صیانت از حقوق ذینفعان، طراحی ابزارها و محصولات جدید با توجه به نیازها و اقتضائات محیطی و تجهیز بهینه منابع فیزیکی و توسعه مستمر سرمایه‌های انسانی ایجادشده است.
مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند گفت: وجود صنایع مختلفی ازجمله پالایشگاه و پتروشیمی ظرفیت خوبی برای تقویت بورس انرژی در منطقه آزاد اروند محسوب می‌شود و این صنایع می‌توانند با عرضه محصولات خود به بورس انرژی منطقه آزاد اروند تبادلات بورس را در منطقه افزایش دهند.
سالم پور بیان کرد: باید بتوانیم موانع پیش روی این راه را برداشته و زمینه را برای عرضه هر چه بهتر محصولات به بورس انرژی منطقه آزاد اروند فراهم کنیم.
مدیر توسعه و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: به همین منظور نیز کارگروهی برای عملیاتی کردن این موضوع تشکیل می‌شود تا گام‌های عملیاتی برای عرضه محصولات به بورس این منطقه برداشته شود.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو