سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند 36 درصد افزایش یافت

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 هزار و 243 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند جذب شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که چهار هزار و 591 میلیارد ریال بوده رشد 36 درصدی را نشان می دهد.


به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی شنبه در گفت و درگو با خبرنگار ایرنا این سرمایه گذاری داخلی را در بخش صنعتی، تجارت، خدمات و گردشگری بیان کرد و افزود: به رغم همه محدودیت های موجود در مناطق آزاد و با توجه به مصوبه ثبت سفارش کالا خوشبختانه تاکنون حجم سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این منطقه از رشد خوبی برخوردار است.
موسوی حجم سرمایه گذاری خارجی در این مدت را 134 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در این مدت نیز حجم سرمایه گذاری خارجی به میزان 134 میلیون دلار توسط سرمایه گذاران چینی، عراقی، هندی، آلمانی و ایتالیایی ها عمدتا در بخش صنعت انجام شده است.
وی با اشاره به صادرات کالای تولید شده در منطقه آزاد اروند گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 130 میلیون دلار صادرات تولید شده در منطقه آزاد اروند به کشورهای خارجی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند را مواد غذایی، محصولات شیمیایی، پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی بیان کرد و گفت: امسال با توجه به زیرساخت های انجام شده در شلمچه با نگاه حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی و ظرفیت ایجاد شده بخش لجستیک بیش از 80 درصد از فعالیت های سازمان منطقه آزاد جهت تقویت سرمایه گذاران درسایت تجاری شلمچه واگذار شده و سازمان نقش حاکمیتی و نظارتی دارد.
موسوی با بیان اینکه صادرات از مرز شلمچه از رشد خوبی برخوردار است، گفت: عمدتا کالاهای صادراتی از مرز شلمچه صیفی جات، مصالح ساختمانی، ماشین آلات، قطعات خودرویی و مواد غذایی و خشکبار می باشند.
به گزارش ایرنا در سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و 250 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.