همه کشورهای منطقه می‌توانند از منابع چابهار بهره‌مند شوند

مدیرکل توسعه ایران و افغانستان وزارت خارجه هند گفت: همه کشورهای منطقه می‌توانند از منافع بندر چابهار بهره‌مند شوند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از چابهار، دیپاک میتال در حاشیه کمیته پیگیری موافقتنامه اجرایی هند،افغانستان و ایران که با حضور هیئت‌های سیاسی-اقتصادی سه کشور در چابهار درحال برگزاری است؛ در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: توافقنامه ایران،هند،افغانستان موسوم به موافقتنامه چابهار می‌تواند تحول آفرین باشد و نقطه اتصال هند و کشورهای آسیای جنوبی به افغانستان و آسیای میانه باشد.
وی با بیان اینکه همه کشورهای منطقه می‌توانند از منابع چابهار بهره‌مند شوند افزود: امروز فعالیت رسمی شرکت ای پی جی ال هندوستان در چابهار آغاز شد که سرآغازی برای توسعه جهانی این بندر خواهد بود.
مدیرکل توسعه ایران و افغانستان وزارت امورخارجه هند تصریح کرد: چابهار تغییر دهنده قواعد بازی خواهد بود و نقطه اتصال بهینه،به‌صرفه و ایمن هند به افغانستان،آسیای میانه و شرق اروپاست.
کمیته پیگیری موافقتنامه اجرایی هند، افغانستان و ایران که با حضور هیئت‌های سیاسی ـ اقتصادی سه کشور در چابهار درحال برگزاری است، سرپرست هیئت ایرانی هادی حق شناس معاون بندری و اقتصای سازمان بنادر، سرپرست هیئت افغان، سید یحیی اخلاقی مدیرکل ترانزیت وزارت صنایع و تجارت افغانستان و سرپرست هیئت هندی دیپاک میتال مدیرکل توسعه ایران و افغانستان وزارت خارجه هندوستان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو