تسهیل ترانزیت کالاها بین کشورهای هند و افغانستان

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار از بنادر مهم و راهبردی کشور برای ترانزیت و تجارت کالا بین کشورهای هند، افغانستان و سایر کشورهای منطقه خصوصا کشورهای CIS است.

به گزارش فرینا، محمد علی حسن زاده در مراسم آعاز به کار نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار، افزود: نشست سه جانبه ایران، هند و افغانستان در سطح کارشناسی با هدف بررسی مباحث تخصصی و دستیابی به مسائل عملی برگزار می شود.
حسن زاده گفت: با بررسی های کارشناسی، می توانیم از موقعیت این بندر و فاصله کوتاه دریایی نسبت به مسیرهای اصلی تجارت دریایی آن به نحو مطلوبی استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه توافقنامه چابهار در مجلس سه کشور ایران، هند و افغانستان به تصویب رسیده است و بخشی از قانون  کشور ها به شمار می آید، گفت: تسهیل صادرات کالا از هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه، نشان از اهمیت این منطقه راهبردی برای سرمایه گذاری دارد.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: انتخاب مسیر برای کالا؛ برنامه ریزی برای بازاریابی؛ چگونگی جذب تجار و نشان دادن فرصت و ظرفیت های موجود برای استفاده از بندر چابهار در زنجیره تامین، از  مهم ترین مسائل مورد بحث در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار است.
به گفته حسن زاده، در حال حاضر بندر چابهار،  تعرفه ترانزیتی بسیار پایینی را در منطقه دریای عمان و خلیج فارس دارد .
وی افزود: تسهیل تجارت، نقش اپراتورها، گمرک و همچنین انبارش کالا و تبادل اطلاعات، از دیگر مباحث مطرح در نشست کمیته کارشناسی توافق نامه چابهار است.
 
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو