4 / زیرساخت های خوبی در حوزه ترانزیت منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: طی سال های اخیر زیرساخت‌های خوبی در حوزه ترانزیت و بندری در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، مرتضی بانک در حاشیه بازدید اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و معاونین دبیرخانه شورای عالی از منطقه آزاد انزلی، برگزاری چنین نشست‌ها و بازدیدهایی را خوب ارزیابی کرد و گفته، مباحث کارشناسی و تخصصی مرتبط با مناطق آزاد از قبیل موضوعات قانونی و مشکلات حوزه مقررات، محدودیت‌های موجود، سیاست‌های کلان و موضوعاتی در جهت پیشرفت بهتر مناطق آزاد مورد بحث قرار گرفت.
وی افزود: اقدامات موثری در مناطق آزاد خصوصا منطقه آزاد انزلی در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌ها صورت گرفته که با توجه به شرایط کشور مناسب هستند و با برنامه ریزیهای صورت گرفته در نظر داریم تلاش بیشتری در راستای رشد نقش آفرینی در توسعه اقتصادی کشور صورت گیرد.
مشاور رئیس جمهور با تقدیر از تلاشهای ارزشمند صورت گرفته در پنج سال اخیر در این منطقه گفت: با همت رئیس و نمایندگان مجلس عضو فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تشکیل شد که می تواند کمک موثر و خوبی برای توسعه تفکر توسعه‌ای مناطق آزاد و روند حرکتی این مناطق در کنار اقتصاد ملی اثر گذار باشد و این فراکسیون با ارائه راهکارها و نظرات تخصصی در مسیر جدید توسعه‌ای حامی و یاریگر مناطق آزاد خواهند بود.
مرتضی بانک با بیان اینکه نمایندگان فراکسیون مناطق آزاد مجلس، اقدامات و فعالیت‌های مهم این مناطق در حوزه‌های تولید، اشتغال، توسعه و عمران را موثر ارزیابی کردند و نظرات دقیق آنها برای ما بسیار مغتنم است، تصریح کرد: بیشتر مشکلات ما مربوط به دستگاه های اجرایی است و از نمایندگان می‌خواهیم که با نظارت بیشتر این دستگاه ها را الزام کنند که به خوبی به وظایفشان عمل کنند.
وی با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر جهت رفع کمبودهای موجود در مناطق آزاد برای نقش آفرینی در اقتصاد ایران، افزود: خوشبختانه منطقه آزاد انزلی طی دوران فعالیت خود موفق به ایجاد اشتغال برای 18500 نفر شده که از این تعداد 88 درصد بومیان گیلانی هستند و همچنین 98 درصد پرسنل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز بومی استان می باشند که اقدامی قابل توجه و بیانگر عملکرد مناسب این منطقه جهت جذب نیروهای بومی است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تقدیر از تحولات و طرح های توسعه ای منطقه آزاد انزلی در سالیان اخیر، فعال سازی تعداد زیادی از واحد های تولیدی ـ صنعتی را اقدام مثبت سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اشتغالزایی و رونق تولید اعلام کرد و گفت: ظرف سالهای اخیر زیرساخت های ویژه ای در حوزه ترانزیت، دریایی و بندری در این منطقه ایجاد شده و در جریان بازدید دو واحد صنعتی افتتاح شد که بر ظرفیت اشتغال و تولید این منطقه اضافه می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو