رشد 8 درصدی ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه و بندر چابهار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 647هزار و 252 تن کالا در هشت ماه نخست سال جاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه و بندر چابهار در این استان جابجا شده است.

به گزارش فرینا، علی خانقائی افزود: پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه از جایگاه ویژه‌ای در صادرات و واردات، ترانزیت کالا و نیز تردد مسافر برخوردارند به طوری که مجموع ترانزیت انجام شده این پایانه‌های مرزی در این مدت 431 هزار و 26 تن بوده است.

خانقائی گفت: همچنین در این مدت واردات کالا به کشور از طریق این پایانه‌های مرزی 98 هزار و 363 تن و صادرات به کشورهای افغانستان و پاکستان بیش از یک میلیون و 76 هزار و 205 تن ثبت شده است.

وی افزود: 454 هزار و 169 نفر مسافر در هشت ماه نخست امسال از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه تردد نموده‌اند که رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان منطقه راهبردی با موقعیت عالی جغرافیایی از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی خاصی برخودار است گفت: حجم ترانزیت کالای ورودی به بندر چابهار که از طریق مرز میلک خارج شده است 41 هزار و 658 تن کالا بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با چهار هزار و 721 تن، رشد هشت برابری را نشان می‌دهد.

خانقائی گفت: اعمال تخفیفات ویژه، اصلاح تعرفه‌های عوارض و هزینه‌های بندری در کنار کوتاه بودن مسیر سبب شده تا چابهار به یکی از مقرون به صرفه‌ترین بنادر جنوبی کشور در زمینه ترانزیت کالا تبدیل شود.

وی اظهار داشت: جابجایی کالا در هشت ماه نخست امسال در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه و بندر چابهار توسط 67 هزار و 962 دستگاه کامیون انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: میزان ترانزیت و صادرات و واردات در این مدت نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بالای استان در توسعه تجارت با کشورهای منطقه است.

خانقایی افزود: با توجه به توانمندی‌های بالای سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصادی و موقعیت استراتژیک آن در محور شرق، برنامه‌ریزی و اهتمام دولت جهت ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم در کنار توسعه بندر چابهار، سبب رونق صنعت حمل و نقل در شرق و جنوب شرق کشور خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو