تخصیص 10 میلیارد تومان اعتبار به منطقه ویژه اقتصادی شیراز

سرپرست استانداری فارس گفت: 10 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها در منطقه ویژه شیراز تامین اعتبار شد که بیش از 50 درصد از این مبلغ نیز تخصیص یافته است. 

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، یدالله رحمانی یکشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان فارس که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد، افزود: این منطقه ویژه در زمینی به وسعت یک هزار و 300 هکتار در حال خدمات رسانی است و تا 2 هزار و 250 هکتار امکان توسعه دارد و تاکنون نیز 300 هکتار به فعالان اقتصادی واگذار شده است.
رحمانی افزود: 53 واحد تولیدی فعال با اشتغالزایی برای سه هزار نفر در حال فعالیت در این منطقه هستند و 60 واحد نیز در حوزه های مختلف در حال انجام فعالیت های عمرانی و فرایند ساخت هستند.
وی گفت: پیش تر درباره مشکلاتی که فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند در کارگروه رفع موانع تولید استان، تصمیماتی اتخاذ شده بود اما عدم اجرایی شدن این مصوبات را در دو حوزه ارسال مصوبات در جهت عملیاتی شدن و بروکراسی اداری در بانک ها باید جست و جو کرد.
سرپرست استانداری فارس درباره مشکلات اعلام شده از سوی برخی فعالان اقتصادی در زمینه تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی افزود: با توجه به این که شرایط رقابتی بر بازار حاکم است بهتر است که واحد های اقتصادی در بازار آزاد به دنبال تامین مواد اولیه خود باشند.
رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود بر عزم دولت بر توسعه همه شهرستان های استان فارس تاکید کرد و گفت: در هر یک از شهرستان های استان سالانه حدود یک میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های اقتصادی کمک شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.