برگزاری دوره های جدید آموزشی ـ تولیدی در چابهار

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با هدف ایجاد اشتغال و در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان، این مدیریت اقدام به برگزاری دور جدید کلاسهای آموزشی ـ تولیدی برای متقاضیان کار نموده است.

به گزارش فرینا؛ طاهره شهرکی افزود: در فصل جدید این مدیریت با همکاری بخش خصوصی و ‌دولتی این دوره کارگاهها و کلاسها را برگزار خواهند نمود.

شهرکی گفت: در این ترم یک دوره کلاس آموزش عروسک سازی گونه های جانوری مکران با همکاری اداره بهزیستی شهرستان چابهار در روستای گواتر در حال برگزاری است.

وی افزود: همچنین با همکاری گالری بانوک آموزشگاه دوخت بنارسی که بخشی از نیاز بازار را تامین خواهد کرد در محل دروازه اقیانوس در حال برگزاری می باشد.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همچنین آموزش تابلو فرش با همکاری موسسه بهاراندیشان مکران و دوره های آموزشی حصیر بافی در مدرسه دبستان دخترانه فرهنگیان بزودی آغاز خواهد شد.

شهرکی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۹ دوره کلاس آموزشی تولیدی توسط منطقه آزاد برگزار گردیده که در نهایت محصولات تولیدی با کیفیت در محل فروشگاه حمایتی صنایع دستی سازمان با قیمت مدنظر تولیدکنندگان بفروش می‌رود.

وی گفت: فروش این محصولات در طی نه ماه گذشته بالغ بر ۲۴۲۰۸۷۰۰۰۰ ریال بوده است و تعداد تورهای بازدید کننده از (فروشگاه ۲۲۵۲۶ نفر بوده و تاکنون ۱۲۲ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

گفتنی است؛ در راستای معرفی صنایع دستی و فرهنگ و هنر بومی استان سیستان و بلوچستان در نه ماه اول سال تاکنون مدیریت گردشگری در ۹ نمایشگاه منطقه ای و ۶ نمایشگاه ملی شرکت نموده است. سازمان منطقه آزاد چابهار این آمادگی را دارد که در صورت تقاضای فعالین بخش خصوصی، مجموعه های خیرین، ارگانهای حامی و پشتیبان قشر نیازمند از ظرفیتهای سازمان جهت برگزاری دوره های آموزشی که به تولید و اشتغال منجر شود همکاری نماید.

ظرفیت های صنایع دستی و هنرهای سنتی سواحل مکران فرصتی مناسب برای ایجاد کسب و کارهای خانگی و کارگاهی ست که علاوه بر زودبازده و درآمد زا بودن به معرفی فرهنگ و هنر استان سیستان و بلوچستان و جذب توریست و نیز کم کردن آسیب های اجتماعی کمک می کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو