تکمیل زنجیره تکثیر و پرورش کروکودیل در پارک نوپک قشم

مدیر مزرعه پرورش و پارک کروکودیل نوپک قشم از تکمیل زنجیره تکثیر و پرورش این جانور در منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، بهروز سالاروند گفت: تکمیل زنجیره تکثیر و پرورش کروکودیل در این منطقه آزاد، نیاز واردات این جانور از کشوورهای جنوب شرق آسیا برای پرورش و تکثیر را به صفر رسانده است.
سالاروند با اعلام اینکه مزرعه پرورش و پارک کروکودیل نوپک قشم آماده تامین نیاز مراکز حیات وحش و سایر مزارع پرورشی در نقاط مختلف کشور است، افزود: هم اینک مذاکرات اولیه برای تامین کروکودیل مورد نیاز دو مرکز حیات وحش کشور را آغاز کرده ایم.
مدیر مزرعه پرورش و پارک کروکودیل نوپک قشم همچنین از برنامه صادرات این جانور تا یک سال آینده خبر داد و گفت: برای صادرات کروکودیل های تکثیر شده در منطقه آزاد قشم برنامه ویژه ای تدارک دیده ایم و تا یک سال آینده تمساح های قشمی به کشورهای همسایه در حاشیه خلیج فارس صادر می شوند.
وی گفت: هم اینک 200 سر از این جانور در مزرعه پرورش و پارک کروکودیل نوپک قشم نگهداری می شوند که 30 سر از آنها به عنوان کروکودیل های مولد دارای ابعاد 2 تا 4 متر هستند.
سالاروند با اعلام اینکه علاوه بر کروکودیل ها، جانورانی دیگری نظیر خزندگان، پرندگان و سایر پستانداران هم در این پارک نگهداری می شوند، از خانواده ها درخواست کرد فرزندان خود را برای  آشنا شدن با حیات وحش بویژه کروکودیل ها به این پارک بیاورند.
بنا به این گزارش، بهروز سالاروند و همسرش مژگان روستایی سال 1386 با دریافت مجوزهای مورد نیاز برای احداث مزرعه کروکودیل ها از سازمان منطقه آزاد قشم، کار خود را از سال 1389 با واردات 100 سر کروکودیل از کشور مالزی در جزایر قشم و هنگام آغاز کردند.
تِمساح که در زبان فرنگی بدان کروکودیل می گویند، جانوری است خزنده و سخت پوست دارای چهار دست و پا، در آب به راحتی شنا می کند، اما همیشه در آب نمی ماند و تخمگذاری این جانور در خشکی می باشد.
کروکودیل ها فک و دندان های بسیار قوی نیرومند دارند و به گروه چهاراندامان از تیره تمساحیان تعلق دارند، این خزندهٔ آبی و خشکی بزرگ در سراسر مناطق استوایی آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا مانند سایر موجودات ساکن در رودخانه ها و دریاچه ها و سرزمین های مرطوب در آب های شیرین و گاهی در آب های کمی شور زندگی می کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.