آخرین وضعیت پس‌کرانه۵ بندر بزرگ ایران

معاون وزیر راه و شهروسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه توسعه پس ‌کرانه های بنادر کشور یکی از دستور کارهای مهم این سازمان است.

به گزارش فرینا، محمد راستاد با اشاره به اینکه بنادر نمی‌توانند فقط متکی به اسکله و محوطه نگهداری کالا باشند و نیاز به پسکرانه‌هایی دارند که در آنجا فعالیت‌های ارزش افزوده و مراکز توزیع و لجستیکی شکل بگیرد، افزود: یکی از بزرگترین بنادر ما اکنون از نظر دارا بودن پسکرانه‌های مناسب، بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان است که حدود ۱۱ هزار هکتار از محوطه هایش به مرور در فازهای توسعه‌ای بندر قرار می‌گیرد و تاسیسات تولیدی و ارزش افزوده خوبی در پس‌کرانه بندر امام شکل گرفته است.

راستاد با بیان اینکه در بندر امیرآباد هم با ۱۰۶۰ هکتار محوطه، شرایط مناسبی برای ساخت کارگاه های تولیدی و کارخانجات بوجود آمده است، گفت: در خصوص مهمترین بندر در استان هرمزگان یعنی بندر شهیدرجایی نیز ۲۴۰۰ هکتار از اراضی با همین رویکرد در حال الحاق به اراضی موجود بندر است تا  فعالیت‌های صنعتی، تولیدی، ارزش افزوده‌ای و مراکز لجستیکی آن سامان گیرد.

وی افزود: در بندر چابهار علاوه بر اراضی موجود بندر و زیرساخت هایی که انجام شده مراحل الحاق ۴۰۰ هکتار در پسکرانه بندر در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در بندر بوشهر با توسعه بندر از سایت موجود به سایت جدید در جزیره نگین، امکان توسعه پس‌کرانه‌ها تا ۴۰۰ هکتار فراهم شده است، گفت: سازمان بنادر با رویکرد الحاق اراضی پسکرانه‌ای و پشتیبانی در صدد است بنادر موجود، به بنادر نسل سوم ارتقاء پیدا کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.