تامین نیاز جزیره قشم به آجر سفال 60 درصد ارزانتر از کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آجر سفال تولیدی در این جزیره با حدود 60 درصد زیر قیمت محصولات مشابه وارداتی از سرزمین اصلی به مصرف کنندگان عرضه می شود.

به گزارش قشم، محمد مهدی برنجی در حاشیه بازدید از کارخانه تولید آجر سفال شرکت خاک زرین قشم در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: آغاز به کار مجدد این کارخانه صنعتی با بهره از دستگاه های تمام اتوماتیک، نیاز جزیره به آجر سفال را با قیمت بسیار ارزان تامین خواهد کرد.
برنجی با اعلام اینکه کارخانه آجر سفال قشم توان تولید روزانه 160 هزار قالب خشت خام را دارد، اظهارامیدواری کرد با انتقال گاز به شهرک های صنعتی تولا و فجر، شاهد تولید کامل محصولات در واحدهای صنعتی این شهرک ها باشیم.
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، هم اینک آجرهای 10 و 15 سانت در این کارخانه تولید می شود و برحسب سفارش لپتونی و 40 سانت هم توسط این واحد صنعتی با 60 درصد کمتر از قیمت محصولات مشابه سرزمین اصلی تولید خواهد شد.
مدیرعامل شرکت خاک زرین قشم هم در جمع خبرنگاران گفت: این کارخانه صنعتی با سرمایه ای افزون بر 35 میلیارد ریال با فراهم کردن اشتغال مستقیم برای 50 نیروی کار مستقیم با محوریت نیروهای بومی و 120 نیروی کار غیرمستقیم، محصولات خود را با هدف کاهش قیمت تمام شده آغاز کرده است.
مهدی فروردین حجم بالای هزینه حمل آجر سفال از استان های مختلف کشور به جزیره قشم را از مهمترین دلایل گرانی این محصول ساختمانی دانست و افزود: آجر سفال تولیدی این شرکت را با 60 درصد اختلاف قیمت نسبت به مشابه تولیدی در خارج از جزیره تنها با سه هزار و 500 ریال برای هر خشت در محل تولید به خریداران عرضه می کند.
وی از بالا بودن قیمت آب شیرین در قشم و نبود گاز در محل این کارخانه به عنوان بخشی از مشکلات خط تولید این مجموعه صنعتی نام برد و تاکید کرد در صورت انتقال مستقیم سوخت به این واحد و کاهش قیمت تمام شده آب شیرین، می توانیم محصولات تولیدی را با قیمتی پائین تر هم عرضه کنیم.
مدیرعامل شرکت خاک زرین قشم گفت: با انتقال گاز به این مجموعه و خرید دستگاه خشک کُن ساخت داخل به ارزش 25 میلیارد ریال، امکان صادرات آجرهای سفالی استاندارد این شرکت به کشورهای حاشیه خلیج فارس و استان های همجوار با هرمزگان هم فراهم می شود.
به گفته او، شرکت خاک زرین قشم هم اینک با کوره 42 قمیر (دهانه) توان تولید 20 هزار خشت خام در هر ساعت را دارد اما به دلیل کمبود سوخت، میزان تولید این کارخانه به جای 160 هزار خشت در روز به 40 هزار خشت کاهش یافته است.
بنا به این گزارش، 193 واحد صنعتی از جمله شرکت خاک زرین قشم به عنوان مجموعه های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم با جمعیتی افزون بر 4 هزار و 200 نیروی کار مستقیم در این کارخانه ها و واحدهای تولیدی مشغول فعالیت هستند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو