30 دانشجوی دانشگاه شیراز از ظرفیت های جزیره هنگام بازدید کردند

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم گفت: 30 دانشجوی گروه جغرافیای دانشگاه شیراز به همراه دو تن از استادان این دانشگاه در سفر به جزیره هنگام از ظرفیت های این بخش از منطقه ویژه اقتصادی قشم بازدید کردند.

به گزارش فرینا، کمال بیرامیان اعلام کرد: این گروه از دانشجویان با هدف بررسی جغرافیای روستایی و جغرافیای سیاسی کشورمان و همچنین آشنا شدن با شیوه های حمایت منطقه ویژه از فعالیت های حوزه گردشگری، چگونگی حضور بانوان در فعالیت های این صنعت و موانع توسعه گردشگری به جزیره هنگام سفر کردند.

بیرامیان با اعلام اینکه اینگونه بازدیدها جنبه ی آموزشی برای دانشجویان دارد، افزود: در این سفر اساتید و دانشجویان رشته جغرافیای دانشگاه شیراز همچنین از خلیج دلفین ها، ساحل نقره ای، روستای هنگام جدید و بازارچه بومی این جزیره بازدید کردند.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم، دانشجویان اعزامی از دانشگاه شیراز همچنین در نشست با دهیار روستای هنگام با نحوه تاثیرات گردشگری این جزیره و کسب و کار مردم بومی آشنا شدند.

بیرامیان اظهار کرد: اساتید گروه جغرافیای دانشگاه شیراز در پایان این سفر یک روزه خواستار همکاری در زمینه توسعه گردشگری با این مدیریت شده و آمادگی خود را برای ملاقات با مسولان جهت برنامه ریزی گردشگری و انجام مطالعات کاربردی اعلام داشتند.

وی از برنامه حمایت از روستاییان در منطقه ویژه اقتصادی جزایر قشم و هنگام و استفاده از ظرفیت های روستا در فرآیند توسعه گردشگری جامعه محور به عنوان سیاست تدوین شده سازمان منطقه آزاد قشم  نام برد.

بنا به این گزارش، شهرستان قشم متشکل از جزایر قشم، هرمز، هنگام و لارک در جنوب ایران قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.